Toyota’nın bZ4X projesinin yansımalarını taşıyan Lexus RZ 450e, grubun elektrik dönüşümünü premium segmentte temsil edecek.
Toyota’nın bZ4X modeliyle birlikte elektrik gücünde yeni döneme geçmesiyle birlikte, grup içerisindeki diğer üyelere ve ortaklara da yansımaların geçmesi gecikmedi. Subaru ile gerçekleştirilen ortaklık kapsamından Solterra modelinin doğduğu bu planın premium segmente olan yansıması da bugün itibarıyla sahneye çıkıyor. Kısa süre önce resmi tanıtımı gerçekleştirilen Lexus RZ 450e, markanın tasarım diliyle harmanlanmasıyla birlikte çok daha dikkat çekici bir model olarak sokaklara çıkacak. Markanın baştan aşağıya elektrikli olarak tasarlanan ilk aracı olan RZ 450e, bu detayıyla da tarihe geçiyor.
RZ450 ile birlikte diğer elektrikli Lexus modellerinden farklı olarak yepyeni bir platform da yollara çıkmış olacak. Hafiflik, optimum ağırlık dağılımı ve rijitlik gibi iyileştirmeleriyle öne çıktığı vurgulanan bu platformda batarya ünitesinin kabinin altına entegre edilmesiyle, ağırlık merkezi alçaltılarak daha iyi şasi dengesi ve yol tutuşu vadediliyor. Modelde, ilk kez UX 300e’de kullanılan Lexus e-aks da kullanılıyor. DIRECT4 dört çeker sürüş sistemi adı altında öne ve arkaya konumlandırılılan bu sistem sürüş şartlarına göre aracın çekişi ve güç dağılımınını optimize etmekten sorumlu olacak. Standart olarak çift elektrik motoruyla gelen Lexus RZ 450e’nin öndeki motoru 150 kW, arkadaki motoru ise 80 kW güç üretiyor. Kombinasyon olarak 313 beygirlik güç üretebilen bu sistemle birlikte aracın 0’dan 100’e hızlanması 5,3 saniye sürerken, erişilebilecek maksimum sürat 160 km/s ile limitlendiriliyor. Batarya tarafında ise 71,4 kWh kapasiteli bir ünitenin konumlandırıldığını görüyoruz. Bu bataryayla birlikte aracın 400 kilometreyi alan menzil kat edebileceği de paylaşılan bilgiler arasında.
RZ 450e, marka içerisindeki “ilk” rolünü daha geniş kapsamlı şekilde taşıyan bazı donanımlar da barındırıyor. Yine ilk kez Toyota bZ4X ile gördüğümüz “One Motion Grip” isimli kelebek direksiyon tasarımı, buradaki seri üretim modelde konumlandırılıyor. Lexus’un kullanım olarak dünyada ilk olarak lanse ettiği direksiyonla, mekanik bağlantı ve direksiyon kolonunun olmamasıyla çok daha hassas ve hızlı tepkiler elde edilebildiği vurgusu dikkat çekici. Lexus’a göre bozuk yollarda kullanıcılara daha az direksiyon titreşimi yansıtılırken, direksiyon hissi virajlı yollarda da daha fazla güven veriyor. Yeni direksiyonun, düz konumdayken sadece 150 derece döndürülüp sağ veya sol direksiyon kilidine kadar getirilmesi mümkün ve böylece geleneksel sistemlerin aksine dönüşlerde ellerin birbirinin üzerine binmesine gerek kalmıyor.
Lexus’un tam elektrikli modeli RZ de ek özelliklere sahip güncellenmiş üçüncü nesil Lexus Safety System + standart olarak sunuluyor. Gelişmiş aktif güvenlik sistemleri ve sürücü asistan sistemlerinden yararlanan RZ, aynı zamanda yeni direksiyon destekli Proaktif Sürüş Asistanı özelliğine ve sürücü yorgunluk/dikkat dağınıklığı izleme sistemine de sahip. Proaktif Sürüş Asistanı, öndeki kamerayı kullanarak virajın açısını belirleyerek viraja yaklaşılırken ve dönülürken direksiyonun uygun şekilde ayarlanmasını sağlıyor. Bununla birlikte RZ’de, ilk kez NX modelinde yer alan e-latch elektronik kapı açma sistemi de geliyor. Aracın Kör Nokta Monitörüyle birlikte çalışan kapı, Güvenli Çıkış Asistanı sistemiyle arkadan gelen araçları veya bisikletleri algılıyor. Dünyada bir ilk olarak geliştirilen sistemin, kapının açılmasıyla yaşanan kazaların yüzde 95’ini engelleyeceği tahmin ediliyor. RZ’de aynı zamanda her hava koşulunda görüş açısını iyileştiren dijital iç dikiz aynası da sunuluyor. Fiyatları henüz açıklanmayan model için rezervasyonlar ise dijital olarak gerçekleştirilebilecek.