Sanal gerçeklikte de mücadelenin peşini bırakmayan LG, şu an için yalnızca LG G5'le kullanılabilen sanal gerçeklik gözlüğüyle bakalım rekabetin neresinde. Kağıt üzerinde son derece ilginç görünen LG Friends ekosisteminin ikinci ürünüyle de tanıştık. LG 360 CAM'in ardından inceleme fırsatı yakaladığımız LG 360 VR için düşündüklerimizin özünü fazla uzatmadan en baştan söyleyelim, ardından da bize bunu düşündüren ayrıntılara değinelim: Sanal gerçeklik dünyasına dahil olmaya karar veren LG, VR 360'tan çok daha iyisini yapabilirdi. Bu haliyle pek de başarılı bir deneyim yaşatmayan bir cihazla karşı karşıyayız. LG G5'İN YALNIZ ARKADAŞI Yakın geleceğin teknolojisi sanal gerçeklik. Oculus ve HTC'nin liderliğini yaptığı sektörde elbette onlar kadar profesyonel ve pahalı olmayan çözümler de mevcut. Bunların en bilineni de Samsung'un Gear VR gözlüğü. Samsung'un birkaç modeliyle uyumlu olan Gear VR (şu an için 6 model), akıllı telefonu gözlüğün içine yerleştirerek kullanılan bir model. Pozisyon takip sistemi yapabilen Oculus ve HTC gibi sanal gerçeklik üreticilerinin yanında LG'nin rakibi olarak görüp karşılaştırma yapabileceğimiz cihaz Samsung’unki oluyor. Güney Koreli üreticilerin her ikisi de sanal gerçekliği en basit haliyle sunuyor. LG'nin yöntemi ise teoride Samsung’unkinden de iyi. Ama gerçekte öyle değil ve pratikte birtakım sıkıntılar kullanıcıları bekliyor. Her şeyden önce LG 360 VR, tek bir akıllı telefonla uyumlu: LG G5. Gözlüğü çalıştırmak için LG G5'e kabloyla bağlamak gerekiyor. Elbette daha kompakt ve hafif bir cihaz olduğu ortada. Her göz için 960x720 piksel çözünürlük ve 639 ppi piksel yoğunluğu sunan gözlük, 116 gramlık ağırlığıyla, içinde akıllı telefon yokken 318 gram gelen Gear VR'a meydan okuyor. BAĞLI OLDUĞU LG G5'İN EKRANINI TOUCHPAD OLARAK KULLANMAYA İZİN VERMESİ İŞLERİ EPEY KOLAYLAŞTIRIYOR. "OK" ve "Geri" tuşları gözlüğün üzerinde de var fakat bu işlemleri telefonun ekranına bir kez tıklayarak veya parmağı basılı tutarak yapabilmek daha az yorucu ve son derece pratik. Aynı şekilde ses çıkışı için de kullanıcını iki seçeneği var. Hem telefonun hem de gözlüğün kendi 3,5 mm kulaklık çıkışını kullanmak mümkün. Kutu içeriğine dahil olan taşıma kutusu da gözlüğü çantaya atmak istediğinizde derli toplu durmasını sağlayıp zarar görmesini engelliyor. TASARIMDA EKSİKLİKLER LG 360 VR, form olarak, gözünüze taktığınız optik gözlüklerden çok da farklı değil diyebiliriz. Burnun üstüne oturan paletler sayesinde sabit duran cihaz, alından destek almıyor. Tüm ağırlık burunda olduğu için hassas kullanıcıları rahatsız edebilir. Kendi deneyimimizden yola çıkarsak çok da konforlu bir gözlük olmadığını ifade etmemiz gerek. Gelelim tasarımın esas sorununa. Sanal gerçeklik fikrinin bu kadar çekici olmasının tek bir sebebi var: Kullanıcıyı var olmayan bir dünyayla çevrelemesi ve gerçekmiş gibi hissettirmesi. Bu gerçeklik sanrısını yaratabilmek ve kullanıcıyı görsel olarak tamamen sarmalayabilmek için de etraftan ışık almaması gerekiyor. LG'nin sanal gerçeklik gözlüğü ise bu konuda olması gereken deneyimi yaşatmaktan uzak çünkü gözlüğü takınca cihazın altından içeriye ışık sızıyor. Bu da haliyle kullananların tüm hevesini kırıyor. Gözlük kullananlar VR 360'ı takmadan önce gözlüğü çıkarmak zorunda fakat merceklerin netlik ayarı birbirinden bağımsız olarak yapılabiliyor. Gözlüklüler için bu belki bir telafi olabilir. Ayar yapılabiliyor dedik ama sanmayın ki her şey kusursuz. Merceklerin netliğini ayarlamak için çerçevelerini basitçe sağa sola çevirmek gerek. Bulanık olmayan görüntüyü yakalayana kadar bu ince ayarı yapmanız yeterli. Tabii gözlük gözünüzdeyken parmaklarınızı içeri sokabileceğiniz bir alan olmadığı için bu hareketi gözlüğü takarken yapmak imkansız. Netlik ayarı yaparken gözlüğü çıkarmanız lazım! Aslında gözlük iki parçadan oluşuyor. [lpg] Etraftaki ışığı engelleyen, farklı ton gri renkte ve farklı malzemede oluşuyla dikkat çeken parça, takıp çıkarılabilir yapıda. Mercekleri ayarlamak için o parçayı çıkarıp gözlüğü öyle takarsanız başarıya ulaşabilirsiniz. Fakat denemesi için birine uzattığınızda ve o kişi merceklerin netlik ayarını değiştirmek istediğinde o parçayı söküp tekrar takmak gerekecek. LG, kullanışsız ve zahmetli bir yol seçmiş. Işık engelleyici parça takılıyken bile ışığın tam olarak engellenememesi de cabası. UYUMLULUK İÇİN BEKLEMEDE İçerik ve görüntü kalitesinde de LG 360 VR'ın zayıf noktaları olsa da bu, aslında tüm sektörü ilgilendiren bir sorun. YouTube 360'taki videoların çözünürlüklerinden tutun da LG 360 VR'ın kendi ana ekran uygulaması Jaunt'taki içerik seçeneklerine kadar tüm sanal gerçeklik videolarında bariz bir düşük çözünürlük sorunu var. Bunun yanı sıra LG, sanal gerçeklik gözlüğünün Google Cardboard uygulamaları ile uyumlu olduğunu söylüyor fakat biz tüm çabalarımıza rağmen tek bir uygulamayı bile bu gözlükle çalıştıramadık. Uyumluluk geldiğinde bu incelemeyi güncelleyeceğiz fakat o zamana kadar LG 360 VR'la sadece, cihazın ana ekran uygulaması olan ve birtakım video içerikler sunan Jaunt'a ve YouTube 360'a ulaşabilirsiniz. Elbette cihazda yüklü olan 360 derece fotoğraf ve videoları da görüntülemek mümkün. LG'NİN SANAL GERÇEKLİK KAMERASI 360 CAM'LE ÇEKTİĞİNİZ MEDYA DOSYALARINI LG G5'E İNDİRİRSENİZ SANAL GERÇEKLİK GÖZLÜĞÜ ÜZERİNDEN BU DOSYALARI SEÇİP İZLEYEBİLİRSİNİZ. Aslında gözlüğün en iyi yaptığı şey de bu. Kendi anı videolarınızı izleyip, tekrar yaşıyormuş gibi o ana geri dönebilirsiniz. Elimizdeki verilere bakılırsa 360 VR'ın durumu pek parlak görünmüyor. Oculus'un içerik mağazasına ulaşılabilen Samsung'un sanal gerçeklik gözlüğünün yanında LG, içerik anlamında çok zayıf. Üst ve alttan ışık girmesine sebep olan tasarımı yüzünden kullanıcı sanal gerçekliği hakkıyla tadamıyor. Merceklerin netliğini ayarlamak son derece zahmetli. Telefon ekranından kontrol ve kulaklık girişi için iki alternatif olması, zarif taşıma kutusu, LG 360 CAM'le yaptığınız tüm çekimleri izleyebilmek cihazın artılarından. TEKNİK ÖZELLİKLER VE PUANLAMA