LG Smart TV’lerin ekran koruyucusuna reklamlar geliyor. Süreç, oldukça pahalı OLED TV’leri kapsıyor ancak reklamlar istenirse kapatılabiliyor.
LG, ortaya çıktığı kadarıyla akıllı televizyonlarında dijital ekran koruyucusunu merkeze alan reklamlar göstermeye başladı. Şu anda her ülkeye götürülmeyen reklam altyapısı, aktif edildiği ülkelerde varsayılan olarak açık geliyor ancak ayarlardan kapatılabiliyor. Şirketin açıklamasına göre ekran koruyucu aktif edildiği zaman çıkan reklamlar firmalara oldukça iyi geri dönüşler sağlayabiliyor. Geçtiğimiz hafta da YouTube, video durdurulunca çıkan reklamları genişletmişti. Aslında uzun zamandır test edilen ve artık tam olarak devreye alınan bu yeni video formatı, yurt dışında tüm platform için kullanıma alınmaya başlandı. Bu reklamlar ilk başta sadece TV’de yer alıyordu. Video izleme deneyimini olumsuz etkilemediği için çok tepki çekmeyen yeni reklamlar (Premium üyelere elbette yok), yakında Türkiye’de de kullanıma sunulacaktır. YouTube geçtiğimiz günlerde başka gelişmelerle gündeme gelmişti. Platform ilk olarak daha önce ABD’de açtığı bir sistemi küresel olarak kullanıma sunuyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Platform artık gençlerin belirli bir fitness seviyesini ya da fiziksel görünümü teşvik eden ve idealize eden videolara maruz kalmasını sınırlayacak. Şirket, bazı videoların bir kere izlendiğinde sorun olmadığını ancak sürekli maruz kalındığında sıkıntı çıkarabildiğini aktarıyor. Bugün yapılan bir diğer duyuru ise yapay zeka odaklı oldu. Platform, sanatçılar, aktörler, müzisyenler ve sporcular da dahil olmak üzere içerik üreticilerin yüzlerinin ve seslerinin izinsiz olarak kopyalanarak başka videolarda kullanılmasına karşı bir dizi yapay zeka algılama aracı üzerinde çalışıyor.
Şirket ayrıca içerik üreticilerin videolarının üçüncü parti yapay zeka firmaları tarafından kullanılması konusunda da çalışıyor. Bu konuda yılın ilerleyen dönemlerinde daha fazla bilgi paylaşılacağı aktarılıyor. Şu anda birçok yapay zeka firması YouTube videolarını içerik üreticilerin haberi dahi olmadan alıyor ve OpenAI imzalı Sora gibi yazılanlardan videolar üreten sistemleri eğitmek için kullanıyor. Şirket yeni dönemde içerik üreticilere seçme şansı tanıyabilir. Videolarının yapay zeka eğitiminde kullanılmasını kabul eden içerik üreticileri farklı ödemeler alabilir.