Son dönemde nerede olduğunuzu bilmediğiniz yerleri keşfetmeye yönelik oyunların sayısında bir artış gözlemliyoruz. Öldürecek bir düşmanın olmadığı, sadece daha fazla yürümeye odaklı bu oyunlarda şimdi sırada “sözde” yaşamsız bir gezegen var
Lifeless Planet ismini ilk kez 2011 yılında açılmış olan bir Kickstarter kampanyasında duymuştuk. 8.500 dolar gibi oldukça mütevazı sayılabilecek bir destek beklentisiyle yola çıkan oyun, tam iki katı seviyesinde para toplayarak başarılı olmuştu.
Bu tarihten sonra yapım sürecine geçen oyun, üç sene gibi uzun sayılabilecek bir sürede ancak tamamlandı. Bunun sebebinin oldukça detaylı ve çetrefilli bir yapı kurulması olduğunu düşünebilirsiniz ancak yanılırsınız. Bu kadar uzun zamanda tamamlanmasının tek nedeni yapımcı David Board’un oyunun her şeyiyle tek başına ilgilenmek zorunda kalmış olması. Yani karşımızda tek bir kişinin üstün gayretleriyle hazırlanmış bir oyun bulunmakta. Bu nedenle eleştirirken bu gerçeği aklımızın bir köşesinde daima tutmamız gerekli diye düşünüyoruz. Lifeless Planet bağımsız bir oyun için bile fazlasıyla zor şartlarda hazırlanmış bir yapım.