Geçtiğimiz günlerde Apple Music’in de duyurulmasıyla birlikte online müzik servisleri alanında rekabet iyiden iyiye kızışmaya başladı. Spotify CEO’su yaptığı açıklamada umursamaz tavırlar sergilese de, Apple Music‘in kullanıma açılmasıyla birlikte dengelerin önemli ölçüde değişeceği su götürmez bir gerçek. Böylesine karışık bir piyasaya, geniş kullanıcı kitlesine güvenerek giriş yapan Line, pastadan payını almaya kararlı gibi görünüyor.
Japonya’da CD’ler halen müzik piyasasına hakim durumda. Müzik satışlarının toplamda yüzde 80’ini CD’ler oluşturuyor. Bunun en büyük sebebi ise telif haklarıyla ilgili sorunlardan dolayı online müzik servislerinin bir türlü bu pazara açılamaması. Ancak bir şekilde bu sorunları aşmayı başaran Line, Japonya‘da yeni müzik servisini aktif hale getirmeye hazırlanıyor. Belirtilenlere göre 1,5 milyon şarkıya erişimi sağlayacak olan premium seçeneği 8,13 dolar fiyata sahip olacak. Daha uygun bir fiyat isteyen kullanıcılar ise ayda en fazla 20 saat müzik dinlenilebilen ve 4 dolar ödeme gerektiren üyelik türünü seçebiliyor. Bu yılın sonuna kadar 5 milyon şarkıya kavuşacak olan servisin önümüzdeki yılın sonunda toplamda 30 milyondan fazla şarkıya ev sahipliği yapacağı söyleniyor. Mesaj servisinde hali hazırda milyonlarca kullanıcıya sahip olan ve bu nedenle de kısa sürede büyük bir sıçrayış yaşaması beklenen servisin önümüzdeki dönemlerde kademeli olarak diğer ülkelerde de hizmet vereceği ifade ediliyor.