Twitter geçtiğimiz aylarda profil tasarımını yenileyerek Facebook profiline çok benzeyen bir görünüm getirmişti. Küçük kapak resmini genişletip çok sütunlu özet akışı getiren Twitter’dan sonra şimdi de sıra beyaz yakalıların en popüler sosyal ağı LinkedIn’de. Tıpkı Twitter gibi Facebook tasarımından etkilenen bir tasarımla karşımıza çıkan LinkedIn’in yeni profili kullanıcıların kendi markasını daha iyi tanıtmasına imkan verecek.
Başlangıçta LinkedIn premium üyelerine sunulan bu profil güncellemesinin önümüzdeki aylarda ücretsiz üyeliği bulunan kullanıcılara da geleceği belirtilirken LinkedIn yine premium üyelerinin öne çıkmasını sağlayacak “anahtar kelime” özelliğini de duyurdu. Sadece ücretli kullanıcılar için sunulan bu özellikle, kişiler kendi profilleri için çeşitli arama terimleri belirleyerek internet aramalarında isimlerinin daha önlerde çıkmasını sağlayabiliyor.
Yeni bir üyelik çeşidi olarak Spotlight‘ı da duyuran LinkedIn, bu tip üyelikte premium üyeliğin ucuz bir versiyonunu sunuyor. LinkedIn ağı giderek genişlerken ve çalışanların çeşitli pozisyonlar için rekabeti sürekli artarken Spotlight’a 10 dolar ödemeyi kabul edecek kitle de şüphesiz artacaktır.
Tüm bu yeniliklerle kullanıcıların yarışta öne geçmesine yardımcı olacak yeni araçlar sunan LinkedIn’in sürekli eleştirilen karmaşık profil düzenini de Facebook kadar kullanıcı dostu hale getirip getirmeyeceğini merak ediyoruz.