Söz konusu profesyonellerden oluşan bir ağ oluşturmak veya yeni bir iş bulmak olduğunda akla gelen ilk mecralardan biri olan LinkedIn‘in önemli bir kilometre taşını daha geride bıraktığı açıklandı.
İş dünyasından insanlarla iletişim kurmamıza olanak sağlayan LinkedIn’den yapılan resmi açıklamaya göre platform artık 500 milyondan fazla kullanıcıya sahip. Daha önce paylaşılan verilere baktığımızda mecranın Ekim 2015’te 400 milyon, Ağustos 2016’da ise 450 milyon kullanıcıya ulaşmış olduğunu görüyoruz. Bu veriler sayesinde Microsoft tarafından satılan alınan profesyonel platformun 500 milyon kullanıcıya erişmesinin ne kadar uzun zaman aldığı da ortaya çıkıyor. Hele de Facebook, Instagram ve Twitter gibi sosyal medya mecraların aktif kullanıcı sayısına baktığımızda ilerleyişin ne kadar yavaş olduğu daha net bir şekilde anlaşılıyor.
Elbette bunun LinkedIn’in kullanım amacıyla da bağlantısı var. Sadece iş yaşamıyla bağlantılı olan bu siteyi sık sık kontrol etmek gerekmiyor. Apptopia‘nın araştırmasına göre LinkedIn kullanıcıları platformu diğer sosyal medya mecraları kadar sık ziyaret etmiyor. Paylaşılan verilere göre kullanıcıların yarısı LinkedIn’i ayda bir kontrol etmekle yetiniyor. Bu da LinkedIn’deki etkileşimin düşmesine, yeni kullanıcıların platforma çekilmesine engel olabiliyor. Yine de kullanıcı sayısındaki artışta LinkedIn’in mobil uygulamasının etkisi olduğu düşünülüyor.