Çevre birimi denildiği zaman halen akla gelen ilk firmalardan olan Logitech, bu sefer “forever mouse” konseptiyle dikkat çekti.
The Verge tarafından yayınlanan Decoder podcast’ine katılan Logitech CEO’su Hanneke Faber, bazı dikkat çeken açıklamalarda bulundu. Faber burada özellikle “forever mouse” adını verdikleri konseptleriyle dikkat çekti. Buradaki odak nokta, kullanıcılara çok uzun yıllar kullanabilecekleri premium bir fare satmak ve onu aylık abonelik ücretiyle sunulacak yazılım güncellemeleriyle desteklemek. Donanımda belirli bir limite ulaştıklarının farkında olan şirket, kişilerin üst seviye klavye ve farelerini uzun yıllar kullandığını görüyor ve bu yüzden üst seviye modellerden abonelik geliri elde etmek istiyor gibi duruyor. Bu konseptten çok uzak olmadıklarını belirten Hanneke Faber, 2024 değil ancak 2025 yılında “forever mouse” konseptini ticari hale getirebilir.
Şirketten gelen en son fare Logitech G309 olmuştu. Yukarıda gördüğünüz standart bir tasarıma sahip olan Logitech G309 oyuncu faresi, iki farklı çalışma moduna sahip. Model istenirse tek bir AA pil ile 300 saatten fazla kablosuz kullanım sunuyor. Farenin aynı zamanda Powerplay desteği de bulunuyor. Kablosuz şarj özellikli fare altlığı Powerplay ile beraber G309 sınırsız bir kablosuz kullanım süresi kazanıyor.
AA pil ile 86 gram, Powerplay temelli pilsiz kullanımda ise 68 gramlık ağırlığı bulunan ürün, bünyesinde üç farklı buton ve standart bir tekerlek taşıyor. Logitech’in kendi geliştirdiği Hero 25K sensör ve LIGHTFORCE hibrit anahtarlar ile yüksek bir çalışma performansı getiren oyuncu faresi, siyah ve beyaz olmak üzere iki farklı renk seçeneğine sahip.
Bluetooth ve tam gecikmesiz kullanım için LIGHTSPEED kablosuz bağlantı destekleriyle beraber gelen model için içerik üreticisi Anne Munition şunları söylüyor: “Benden hız, hassasiyet ve güvenilirlik arasında bir seçim yapmamı istediğinizde herhangi birini seçebileceğimi sanmıyorum, çünkü üçü de eşit derecede önemli. G309 LIGHTSPEED de bu üçünün bir birleşimi.”