Steam üzerinden elde edilebilen Lossless Scaling yazılımı için çıtayı oldukça yükselten yeni sürüm duyuruldu.
Oyunları düşük çözünürlükte işleyip yükselten ve bu sayede daha fazla FPS değerleri elde edilmesine imkan tanıyan 3.5 dolarlık yazılım Lossless Scaling, yeni sürümüyle çıtayı daha da yükseltti. Yeni nesil görüntü yükseltme ve kare oluşturma teknolojilerine destek vermeyen eski oyunlarda da harikalar yaratabilen yazılım, yeni sürümüyle gecikme değerlerini hatırı sayılır oranda azaltıyor. Geliştiricilere göre yeni sürüm 2x kare oluşturma modunda önceki modele oranla yüzde 24 daha düşük gecikmeyle çalışıyor. Gecikme sürelerini iyileştirmenin yanı sıra yeni sürümün GPU yükünü, yerini aldığı sürüme kıyasla yüzde 40 oranında azalttığı bildiriliyor. 10x ve 20x kare oluşturma modlarıyla (ekstradan çok sayıda kare oluşturularak performans katlanıyor) beraber gelen yeni sürüm, beta versiyonunda çok daha kullanışlı bir arayüz sunuyor.
CES 2025 fuarındaki etkinliğinde AMD, Radeon RX 9070 serisi yeni ekran kartı modellerini ve FSR 4 teknolojisi tanıtmıştı. AMD’nin RDNA 4 temelli yeni ekran kartı serisinde şu anda Radeon RX 9070 XT ve Radeon RX 9070 yer alıyor. İlk çeyrek içerisinde satışa sunulacak kartlar, yapay zeka destekli FidelityFX Super Resolution 4 (FSR 4) desteğiyle beraber geliyor. FSR 4, diğer sürümlerden farklı olarak ekran kartlarındaki özel yapay zeka donanımından güç alıyor. Bu nedenle ilk olarak Call of Duty: Black Ops 6’da desteklenecek yeni sürüm Radeon RX 9070 XT ve Radeon RX 9070 ekran kartlarına özel kalıyor.
Peki teknoloji pratikte nasıl bir performans ortaya koyuyor? İlk incelemeler beklentileri fazlasıyla aşmış durumda. FSR 4, FSR 3.1 ile karşılaştırıldığında çok daha yüksek bir görüntü kalitesi ortaya koyuyor. Aşağıdaki videoda da görebileceğiniz üzere yeni sürüm, eski sürümün şikayet edilen görüntü kusurlarını ortadan kaldırıyor. Oyundan oyuna değişkenlik gösterebiliyor ancak FSR 4’ün Ratchet and Clank Rift Apart’taki performansı göz dolduruyor.