Markanın amiral gemisi modellerinden biri olan Lexus LM Hybrid, yakında inanılmaz yüksek bir fiyat üzerinden Türkiye yollarında da olacak.
Çok ama çok kısıtlı bir kitleye hitap eden Lexus LM Hybrid için Türkiye’de kapı tam 8 milyon TL’den açılıyor. Modelin “LM 350h 7 Koltuklu” versiyonu için 8 milyon 900 bin TL, “LM 350h 4 Koltuklu” versiyonu içinse tam 10 milyon 900 bin TL fiyat açıklanıyor. E-CVT şanzıman ile donatılan bu araçlarda 2.5-litrelik motorlar yer alıyor. Daha önce yapılan açıklamaya göre üst düzey bir limuzinin özelliklerini geniş bir minivan olarak daha ileriye taşıyan LM, yeni NX, RX ve tam elektrikli RZ SUV’larının ardından Lexus’un yeni dönemini temsil eden dördüncü model konumunda yer alıyor. “Luxury Mover”ın kısaltması olan LM’in ismindeki L harfi, LS sedan, LC coupe/convertible ve doğu Avrupa pazarında sunulan LX SUV gibi LM’in de bir Lexus amiral gemisi modeli olduğunu vurguluyor. Araç hakkında bilinmesi gereken diğer detaylar ise şöyle:
“Lexus’un kendi içerisinde geliştirdiği yüksek rijitliğe ve alçak ağırlık merkezine dayanan GA-K platformu üzerine geliştirilen LM, Minivan yapısına rağmen sürüş nitelikleriyle de iddialı bir model olacak. Aracın ebatlarına baktığımızda ise; uzunluğu 5.130 mm, genişliği 1.890 mm, yüksekliği 1.945 mm ve aks mesafesi 3.000 mm değerleri karşımıza çıkıyor.
Lüks yolcu taşıma aracı olarak üretilen Lexus LM, dört ve yedi koltuklu versiyonlarla tercih edilebiliyor. Yedi koltuklu modelde orta sıradaki VIP koltuklar hacim ve erişilebilirlik açısından ön plana alınıyor. Ek olarak üçüncü sıra koltuklar, daha fazla yük alanı gerektiğinde ayrı ayrı açılıp/kapanabiliyor.
Ebatlara paralel olarak geniş bir iç yaşam alanı sunan LM’in kokpitinde markanın Omotenashi misafirperverlik felsefesi yeni noktalarla bezeniyor. LM’in tüm detayları, araç içerisindekilerin her an kendilerini tamamen evinde gibi hissedecekleri şekilde geliştirilmiş durumda.
Aynı zamanda mobil ofis olmanın tüm ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde tasarlanan LM’de sıcaklık ve hava kalitesi de her zaman hassasiyetle kontrol edilebiliyor. Yeni LM’de rafine bir sürüş için özel olarak çalışılmış bir ses izolasyonu yapıldığını görüyoruz. Bunun için ayrıca gürültüyü azaltan jantlar ve lastiklerin yanı sıra kabinde düşük frekanslı gürültüleri azaltan Aktif Gürültü Kontrolü de yer alıyor.
LM ailesinin dört koltuklu modelinde çok fonksiyonlu iki arka koltukla beraber çok sayıda özellik kullanıcılara sunulacak. Bunlar arasında 48 inçlik geniş ekranın yanı sıra karartılabilen cam panel barındıran ön-arka kabin arasında bir bölme bulunuyor. Bu ekran isteğe göre tam ekran olarak veya farklı yolcu tercihlerini karşılamak için sağ/sol ayrı ekranlar olarak kullanılabiliyor.
Kullanıcılar, içeriği doğrudan akıllı telefonlarından veya tabletlerinden ekrana yansıtabiliyorlar. Aynı zamanda iki HDMI bağlantı noktası aracılığıyla da ekrana bağlanmak mümkün. Sistem online iş toplantıları için de kullanılabiliyor. Yedi koltuklu modelde ön konsoldan bağımsız olarak çalıştırılabilen 14 inçlik arka multimedya ekranı da yer alıyor.
LM’in tanıtımıyla birlikte motor seçenekleri de açıklandı. Bu kapsamda aracın Avrupa’da LM 350h ismiyle Lexus’un 2.5 litrelik kendi kendini şarj eden hibrit güç ünitesiyle sunulacağını görüyoruz. Yeni NX 350h ve RX 350h modellerinde de kullanılan hibrit sistem, kombinasyonda 245 HP beygirlik güçle geliyor.
Standart olarak E-Four elektronik dört çeker sistemine sahip olan LM 350h, daha iyi yol tutuş ve arka koltuk konforunu artırmak adına torku otomatik olarak dengeliyor. Sürüş şartlarına göre tork önden arkaya 100:0’dan 20:80 oranına kadar ayarlanabiliyor.”