Maceracı çizgiler sevilen gövdede; 2019 Ford Focus Active Wagon
Hatchback versiyonun ardından aileye dahil edilen 2019 Ford Focus Active Wagon, beklentileri karşılayacak değişimleri beraberinde getiriyor.
Geçtiğimiz günlerde Türkiye pazarına giriş yapan 2019 Ford Focus ailesini hatchback, sedan ve station wagon gövde tipleriyle bir süredir asfaltta gördük. Yeni tasarım kimliğiyle son dönemlerdeki en sportif kimliklerinden birisini elde eden jenerasyonun zenginleştirmesi konusunda çalışmalarına son vermeye marka, ilk olarak Fiesta‘da karşımıza çıkarttığı Active rozetini bir üst noktaya çıkartıyor. Ailenin en sevdiğimiz üyesi olan station wagon üzerine dahil edilerek bizleri ayrı bir açıdan sevindiren bu model tam adıyla 2019 Ford Focus Active Wagon adıyla satışa sunulacak. Beş kapı hatchback versiyonunun ardından asfalta inecek olan model, daha öncekilerde gördüğümüz donanımsal değişiklerle üzerine şekilleniyor.
Teknik özellikler
Focus Active Wagon ile ilgili dikkatimizi çeken noktalar gövdedeki değişimlerle başlıyor. Tampon, tavan rayları, çamurluk ve difüzör gibi bölümlerinde hafif arazi koşulları düşünülerek plastik eklentilerin yer verildiği modelde yükseklik değeri de iyileştirilmiş durumda. Ford bu noktada önde 30 milimetre arka taraftaysa 34 milimetrelik iyileştirmelerle karşımıza çıkıyor. Makyaj dışında sürüş dinamiklerine etki eden farklılıların başında süspansiyonlar geliyor. Station wagon versiyonlarda olduğu gibi önle birlikte arka süspansiyonlarda da tam bağımsız mimariye yer veren Ford, sürüş stabilitesi konusunda da önemli parçalardan destek alıyor. Elden geçirilen şasiyle birlikte elde edilen dengeli ağırlık iletimi, çok daha konforlu ve kararlı bir sürüşe olanak tanıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Active Wagon versiyonuyla birlikte kullanıcıları yeni sürüş modları da bekliyor olacak. Normal, Sport, Eco’ya ek olarak Slippery ve Trail adı verilen seçenekleri kum, buz ve çamır gibi farklı sürüş zeminlerine göre tercih etmek mümkün. Modelin motor seçeneklerine baktığımızdaysa beklediğimiz maddlerin dahil edildiğini görebiliyoruz. Giriş seviyesinde 125 PS güç üreten 1.0 litrelik EcoBoost motoru sunan Ford, bir üst noktada 1,5 litrelik üniteyi 150 beygirlik güç üretimiyle oyuna dahil ediyor. Dizel motor seçeneğiyle yola devam edecek olanlarıysa 120 PS güç üreten 1,5 litre ve 150 PS güç üreten 2.0 litrelik opsiyonlar bekliyor olacak. 6 ileri manuel ve 8 ileri otomatik şanzımanla kombin edilebilecek olan motorda dört tekerlekten çekiş sistemine yer verilmiyor.
İlgili video
2019 Ford Focus