MOTOR VE TÜKETİM
Yenilenen Kona Türkiye’de üç farklı motor seçeneğiyle satışa sunuluyor. Giriş seviyesinde yer alan 1.0 litrelik turbo benzinli motoru sadece Style donanım paketiyle sunan marka, 1,6 litrelik benzinli ve dizel motorla birlikte kullanıcılara daha üst donanımları alma imkanı tanıyor. Bizim test konuğumuz olan Kona’nın kaputunu altında ise 1,6 litrelik dizel motorun 48V’luk hibrit sistemle kombinasyonu yatıyor. 136 PS güç ve 320 Nm tork üreten dizel motorun bu verileri uzun süredir farklı markalar için de adeta altın oran niteliğinde karşımıza çıkıyor. Kona 1.445 kilogramlık bir otomobil olarak karşımıza çıkarken, bu motor kombinasyonu araçla büyük bir kolaylıkla başa çıkıyor. Yüksek tork değeri, 7 kademeli otomatik şanzımanla bir araya geldiğinde performans ve ivmelenme konusunda gayet tatminkar bir deneyim sunuyor. Ani hızlanmalara verilen başarılı tepki bu kombinasyonda kullanıcıları bekliyor olacak. Bu motorla 0’dan 100’e hızlanmasını 10 saniyenin altında tamamlayan Kona’nın erişebileceği maksimum sürat 190 km/s ile limitlendirilmiş durumda.
Kağıt üzerindeki verileri anlamlı hale getirecek en önemli deneyim parçalarından birisi de tüketim. Resmi kaynaklar Kona’nın bu motor kombinasyonuyla 100 kilometrede 4,1 litrelik yakıt sarfiyatı yaptığını söylüyor. i20 Hybrid’de yüzde 10’a yaklaşan ekonomi etkisi sağlayan elektrik sistemi de bu şemanın içerisinde elbette. Yeri gelmişken Kona’daki hibrit sistemden de bahsetmeden geçmeyelim. 48V temelli başlangıç jeneratörlü bu sistemin varlığını anlamanız pek mümkün olmasa da, tüketime olan etkisi i20’de olduğu gibi beklentileri karşılayacak yönde. Dijital ekranda yer alan menüde hangi aralıklarla tekerlere destek olduğunu takip edebileceğiniz batarya Kona’nın arka bölümünde konumlanıyor.
Kona ile geçirdiğimiz 400 kilometrelik testimizde bizim yakaladığımız değer 5,6 litre olarak tablomuza yansıdı. Bu süreçte çok ciddi dur-kalk trafiğe girmesek de özellikle kaygan zeminlerdeki sürüşün fazlalığını düşündüğümüzde, değerin 5 litrenin altına çekilebilme sinyallerini de aldık. Performanslı kullanımlar için de tüketimin yukarı doğru esneme potansiyelinin olduğunu da özellikle belirtmek gerekiyor. Tüketimle birlikte dizel motora entegre edilen elektrik ünitesiyle birlikte emisyon oranında da ciddi bir iyileşme göze çarpıyor. Öyleki karşımızda 1,6 litre benzinli motordan kilometrede 14 gram daha az karbon salınımı olan bir dizel motor var.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Kona ile ilgili deneyimlerimiz, öne çıkanlarıyla bir araya topladığımızda, araçta makyajdan da öte hissiyatlar uyandıracak yenilikler karşımızda duruyor. Ürün gamının zengin motor seçenekleriyle her türlü bütçeye hitap ediyor olması da aracın elini güçlendiren yönleri arasında. Bizim test ettiğimiz kombinasyonuyla 359.900 TL’lik etiket
fiyatıyla satışa sunuşan Kona’da, dizel motor Style paket ile de tercih edilebilir. Bu iki paket arasında günümüz itibarıyla 50 bin TL’nin üzerinde fark olması ve elektronik destek asistanlarının her ikisinde de aynı olması, bazı özelliklerden feragat edilerek yine teknolojik bir otomobil kullanabilme opsiyonunu sunuyor. Bu yıl içerisinde tam elektrikli versiyonuyla da Türkiye pazarında elini güçlendirecek olan Kona, daha güçlü bir yelpaze ile yola devam edecek.