Maliyetler dibe çekiliyor; Groupe Renault tasarruf planını açıkladı

30 Mayıs 2020 18:00

 Groupe Renault, üç yıl içerisinde 2 milyar avrodan fazla tasarruf sağlamayı ve yeni bir rekabetçi yapının temellerini atmayı hedefleyen dönüşüm programını bugün gerçekleştirdiği toplantı ile kamuoyuna açıkladı.

Fransız üretici koronavirüs salgınının yıkıcı etkilerinden korumak için bir dizi önlem alıyor. Şirketin dönüşümünü hızlandırma çalışmasının temelinde yatan etkenler, Grubun karşılaştığı güçlükler, otomotiv endüstrisinin karşı karşıya kaldığı büyük kriz ve bir an önce hayata geçirilmesi gereken ekolojik dönüşüm olarak belirlendi. Müşteriyi önceliklerinin merkezinde tutarak nakit akışı oluşturmak üzerinde yoğunlaşan plan taslağı, şirketin dayanıklılığını artıracak. Operasyonel faaliyetlere daha verimli bir yaklaşım getiren taslak, kaynakların daha özenli bir biçimde yönetilmesi üzerine kurulu.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Bununla birlikte, bu plan taslağı ile Groupe Renault’nun uzun vadeli gelişim temellerinin atılması amaçlanıyor. Grubun Fransa’daki faaliyetleri, elektrikli araçlar, hafif ticari araçlar, döngüsel ekonomi ve yüksek katma değerli inovasyon gibi gelecek vaat eden stratejik faaliyet alanları üzerinde yoğunlaşacak. Fransa’da yoğunlaşacak olan bu büyük bölgesel mükemmellik merkezleri, Grubun hızlı toparlanmasında ana rol oynayacak. Grubun Flins ve Guyancourt’daki faaliyetleri yeniden düzenlenecek. İş gücünü yeniden yapılandırma projesi, yeniden eğitim kurum içi görev değişiklikleri ve gönüllü ayrılma üzerine kurulu olacak. Üç yıla yayılacak proje kapsamında, Fransa’da 4 bin 600, dünyanın geri kalanında da 10 binden fazla pozisyon daha azaltılacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Renault Yönetim Kurulu Başkanı Jean-Dominique Senard, konu hakkında şunları söyledi: “Öngörülen dönüşümü başarabilmek ve bu planı uygulayarak Grubumuzu değerine kavuşturmak için varlıklarımıza, değerlerimize ve şirketin yönetimine olan güvenim tam. Planlanan değişiklikler, uzun vadede şirketin sürdürülebilirliğinin ve gelişiminin sağlanmasında temel öneme sahip. Birlikte ve İttifak’ın ortaklarının desteği ile hedeflerimize ulaşacak ve Groupe Renault’yu gelecek yıllarda otomotiv sektörünün en büyük oyuncularından biri haline getireceğiz. Sorumluluğumuzun farkındayız ve planlanan dönüşümün ancak Grubumuzun tüm paydaşlarına saygı gösterilerek ve örnek bir sosyal diyalog yoluyla gerçekleşebileceğini düşünüyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Renault maliyetleri düşürmek için neler yapacak?

  1. Araç tasarım ve geliştirme faaliyetlerinin verimliliğini artırmak: bileşen çeşitliliğini azaltmak, standardizasyonu artırmak, İttifak içerisinde Lider – Takipçi (Leader – Follower) programlarını geliştirmek.
  2. Kaynakları optimize etmek: yüksek katma değerli stratejik teknolojilerin geliştirilmesini Île-de-France’ta bulunan mühendislik tesislerinde yoğunlaştırmak; yurtdışı Ar-Ge merkezlerinin kullanımını optimize etmek ve alt yükleniciler görevlendirmek; dijital olanaklardan daha fazla faydalanarak olanakları optimize etmek.
  3. Endüstri 4.0 uygulamalarını genelleştirerek tesis dönüşümünü hızlandırmak
  4. Yeni mühendislik projelerinde uygulama iyileştirmeleri: dijitalleşmeyi ve “tasarımdan- uygulamaya” ilişkisini hızlandırmak.
  5. Endüstriyel kapasiteleri yeniden boyutlandırmak:
  6. Küresel üretim kapasitesini 2019’da 4 milyon araçtan 2024’e kadar 3,3 milyon araca çekmek (Harbour referansı).
  7.  Üretime dahil olan işgücünü düzenlemek.
  8.  Fas ve Romanya’da planlanan kapasite artırımı projelerinin askıya alınması, Grubun, Rusya’daki üretim kapasitelerinin yeniden düzenlenmesi ve dünya çapında vites kutusu üretiminin rasyonelleştirilmesi çalışması.
  9. Renault, Fransa’nın kuzeyinde elektrikli araçlar ve hafif ticari araçlar için bir mükemmellik merkezi oluşturma çalışmalarını değerlendirmek amacıyla Douai ve Maubeuge tesislerine ilişkin bir gözden geçirme süreci başlatılması.
  10. Alpine A110 modelinin üretimi sona erdiğinde Dieppe tesisinin yeniden dönüşümü için tekrar planlama yapılması.
  11. Choisy-le-Roi faaliyetlerinin Flins tesislerine aktarılmasını içeren döngüsel bir ekosistemin kurulması.
  12. Renault Fonderie de Bretagne için ise stratejik bir değerlendirme başlatılması.
  13. Genel giderler ve pazarlama giderlerinin optimizasyonu: pazarlama giderlerini optimize etmek için dijitalleşme, şirketin örgütlenmesinde rasyonelleşme, maliyetle ilişkili destek işlevlerinin azaltılması

İlginizi çekebilir

Devrimsel özellikleriyle yeni 2008 ile tanışın

Paylaş