Markasının ilk çift katlı elektrikli otobüsü olarak öne çıkan model, Hyundai planlama stratejinin geleceğiyle ilgili de önemli bir mesaj.
Hyundai ismini geride bıraktığımız 2 yıllık süreçte pek çok farklı segmentte görmeye artık alıştık. Yepyeni bir performans departmanı olan N‘in kurulması, ürün gamına eklenen modeller ve günümüzün gerekliliği haline gelen elektrik gücü bunlardan sadece bazıları. Halihazırda bir pickup modeli için de girişimlerde bulunan Koreli üretici, özellikle toplu taşıma alanında da oldukça ciddi ürünler ortaya koyuyor. Artan karbon salınımları ve küresel ısınma etkileriyle birlikte artık otobüslerinde de elektrik gücüne öncelik veren Hyundai, bu alanda hizmet edecek ilk çift katlı modeli de tanıttı. Modern tasarımıyla dikkat çeken otobüsün vadettiği değerleri de yabana atmamak gerekecek.
Otobüsün ilk olarak asfalt üzerinde vadeceği temel noktalara bakalım. Batarya bölümünde 384 kWh‘lık bir paketle gelen model, bu devasa sistemle birlikte tek seferde 300 kilometre yol kat edebilecek nitelikte. Gün içerisindeki pek çok seferde kullanıma olanak sağlayan bu menzili, 72 dakikalık dolumla tekrar elde etmek mümkün olacak. Su soğutmalı yapıya sahip batarya ve elektrik motorlarıyla ortaya çıkan 320 beygirlik güç de, kağıt üzerinde yeterli bir nitelik gibi görünüyor. Tek seferde 70 oturan yolcu taşıma kapasitesi bulunan çift katlı otobüste, 11 koltuk altta 59 koltuk ise üstte konumlandırılmış durumda. Çok noktadan bağımsız süspansiyon mimarisi, arka tekerleklerden manevra kabiliyeti, şeritte tutma asistanı, ön bölge çarpılma uyarısı ve kör nokta ikazı gibi donanımlarla gelen model, Güney Kore’de düzenlecen organizasyon kapsamında sahneye çıkacak.
Toplu taşımada sınırları zorlama; işte dünyanın en uzun elektrikli otobüsü