Dijital lansman kapsamında marka CEO’su Christian von Koenigsegg tarafından tanıtılan Koenigsegg Gemera, motor teknolojisiyle kendisine hayran bırakıyor.
Koenigsegg, geçtiğimiz yıllarda Bugatti ile girdiği 0-400-0 yarışından beridir kelimenin tam anlamıyla süper otomobil heyecanının tadını damaklarda bıraktı. Bir süredir kendi içerisinde yeni bir proje üzerinde çalıştığına dair bilgiler üzerinden gündeme gelen İsveç merkezli üretici, “ağzındaki baklayı” çıkarttı. Cenevre’nin iptal olmasıyla birlikte dijital lansmanlara tanıtılan isimlerden birisi olarak karşımıza çıkan Koenigsegg Gemera, markanın ilk dört kişilik otomobili olarak yeni bir milat noktasını da temsil ediyor. CEO Christian von Koenigsegg’in Mega-GT olarak nitelendirdiği otomobil beraberinde hibrit motor teknolojisini de getirerek, karbon emisyonu bazında nispeten daha çevreci bir canavar olmayı umuyor.
Söz konusu bir Koenigsegg olduğu için gözlerimiz ilk olarak teknik tabloya bakmadan kendisini alamıyor. Açıklanan resmi verilere göre Gemera, içten yanmalı ve elektrik bileşeniyle birlikte 1.700 beygir güç ve 3.500 Nm tork değerleriyle asfalta inecek. Markanın bu yeni ünitesi sadece rakamlarını verip üzerinde geçebileceğimiz kadar basit değil. Biraz daha bileşenlerine ayırdığımızda, içtemn yanmalı ayağında 2.0 litrelik twin-turbo destekli bir ünitenin kullanıldığını görüyoruz. Sadece üç silindirli olan bu ünite tek başına 600 beygir güç ve 600 Nm tork gibi gerçekten inanılmaz değerler üretiyor.