Popüler modifikasyon şirketi Novitec tarafından hayata geçirilen Maserati Levante Trofeo modifikasyonu, performans ve gövdenin tamamında önemli revizyonlar getiriyor.
SUV yarışınının tavan yapmasıyla birlikte tarihlerinde bu sınıfa dahil olmayı akıllarından bile geçirmemiş isimlerin modellerini adeta sağanak yağmur gibi karşımızda görmeye başladık. Maserati de bu furya Levante modeliyle kendi çizgilerini kullanarak yaklaşık üç yıl önce dahil oldu. Tasarım dinamikleriyle burada da dikkat çekmeyi başaran İtalyan üretici, süreçte içerisinde aracının farklı versiyonlarını da piyasaya sunduğu. Levante ürün gamındaki performansın zirvesiyse Trofeo‘ya ait. Popüler geliştirici Novitec de Koronavirüs günlerinde iyice tatsızlaşan otomobil dünyasındaki bulutları biraz da dağıtmak adına geliştirdiği projeyle radarımıza takıldı. Geliştirmenin merkezinde yer alan Maserati Levante Trofeo, kapsamlı değişimleri beraberinde getiriyor.
Kaputunun altında Ferrari tarafından üretilen 3.8 litrelik çift turbo V8 üniteyle gelen Trafeo’nun standart olarak 582 beygir güç ve 730 Nm tork ürettiğini ilk adımda belirtmek gerekiyor. Novitec’in modifikasyonuyla birlikte bu rakamların 615 beygir güç ve 820 Nm tork dolaylarına çıkarıldığını görüyoruz. Motorun üretimindeki bu artış performans verilerine de kaçınılmaz bir şekilde yansıyor. Fabrika çıkışında 4,1 saniyede 0’dan 100’e çıkan model, modifiyenin ardından 3,8 saniyede bu arayı tamamlıyor. Maksimum sürat değeriyse 300 km/s’ten 309 km/s’e çıkartılmış durumda. Novitec bu motorun dışında 3.0 litrelik V6 motor için de geliştirmeler sunuyor. Bu motorlar da 487 beygir güç ve 660 Nm tork gibi nitelikli farklılıklar gözlemliyoruz.