Mazda CX-5 maceramızın belki de en önemli kısmını motor teknolojisi ve sürüş özellikleri oluşturuyor. Yazımızın başında da bahsettiğimiz gibi bu otomobilde tasarımı kadar benzersiz bir motor teknolojisi var. Motorun dünyada “enler” arasına girmiş yapısından bahsetmeden evvel sunduğu performans değerlerine bakmakta fayda var. 1.998cc hacme sahip olan bu makine 160 beygir güç ve 208 Nm tork değeri üretiyor. 6 ileri şanzımanla kombin edilen bu güç değerleri dört tekerlekten çekiş sistemiyle asfalta aktarılmakta. CX-5’te kullanılan dört tekerlekten çekiş sistemiyle ilgili de bir yakın plan yapmamız gerekiyor. Mazda’nın i-ACTIV adını verdiği elektronik bir dört çeker sistemi olan bu altyapı daha çok tork dağıtımı üzerine kurulu. Mazda mühendislerinin tüketim değerini aşağıda tutmak adına, normal şartlarda yüzde 98 öne yüzde 2 arkaya olarak belirlediği bu dağılım sayesinde ekonomi yapmak mümkün. Bu altyapının kullanıldığı araçlarında sensörlerden faydalanan Mazda, saniyede 200 kere kontrol işlemi gerçekleştiren bir bilgisayar ile sürekli olarak yolu, hava sıcaklığını ve direksiyon tepkilerini analiz ediyor. Yani sistem eğer yağmur algılar veya karlı bir zeminde olduğunu “hissederse” tork iletimini de tekerleklere dengeli bir şekilde dağıtmaya başlıyor. Burada belirtmemiz gereken en önemli nokta, i-Active gibi elektronik çekiş sistemlerinden maksimum fayda alınabilmesi için muhakkak kış lastiklerinin takılması gerektiği.
CX-5’in süspansiyonlarının yol koşullarına göre farklı hissiyatlar uyandırsa da temelinde sert bir yapıya sahip olduğunu söyleyebiliriz. Çok fazla derin yerlerden geçmediğiniz sürece sönümleme oranları fena sayılmaz lakin koşullar zorlaştıkça özellikle arkadaki yayların sönümleme konusunda biraz zayıf kaldığı hissedilebiliyor. Bu da gayet konforlu ve yalıtımı başarılı olan kabin içerisine bir anda arkadan gelen sesin rahatsızlık boyutunu artırıyor haliyle. Üzerlerinde 19 inç‘lik jant seti standart olarak gelen araçta 18 hatta 17 inç’lik set seçeneğinin sunulması buna biraz da olsa çözüm olabilirdi. Artık belli standartlarda ürünler ortaya koyan markaların bu sınıfta yer alan modellerinin bile çok ciddi fiyatlarla satışa sunulduğunu görebiliyoruz. Mazda CX-5’in içerisinde bulunduğu 200.000 TL fiyat da bahsettiğimiz bu sınırda yer alıyor. Aracın size hissettirdiği şeyler ve kalitesiyle günümüz şartlarında bu paranın karşılığını verdiğini söyleyebiliriz. Mazda CX-5, keşke dediğimiz noktaları olmasına rağmen kullanırken her detayıyla keyif veren otomobillerden birisi olarak zihinlerimizde yer edinecek.