Mazda MX-30; tam elektrikli model Japonya’ya yeni motorla taşındı
Yeni dönemin ilk temsilcisi Mazda MX-30, Wankel motor öncesinde Japonya’da mild-hybrid ve benzinli seçeneklerle satışta olacak.
Mazda’nın elektrikli otomobil savaşlarına öncü olarak gönderdiği ilk modeli MX-30’un tanıtımının üzerinden hatırı satılır zaman geçti. Geçtiğimiz mayı ayı itibarıyla üretim süreci de başlatılan modelin ağırlıklı olarak şehir içi kullanımına odaklanılan teknik limitleriyse bazıları tarafından eleştirilerin odağındaydı. Satış süreciyle ilgili gelişmelerin kendisini göstermeye başlamasını beklerken Mazda MX-30 için ilginç bir Japonya hamlesi yapıldı. Marka, Avrupa pazarına saf elektrikli olarak sunduğu modeli, kendi ülkesine benzin ve hibrit motor kombinasyonlarıyla sunacak.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Mazda MX-30 geleceği hakkında var olan parçalar
MX-30’un benzinli ve hibrit versiyonlarının kalbinde Skyactiv-G motora yer veriliyor. 2.0 litrelik makinenin merkezinde olan bu seçeneğin başlangıç jeneratörlü mild-hybrid kombinasyonunda 5 kW elektrik desteği ve 24V batarya konumlandırılacak. Versiyonun Japonya’daki başlangıç fiyatıyla yaklaşık 23.000 dolar olarak açıklandı. MX-30 tüm bunların dışında Mazda’nın geleceği için farklı açılardan da önemli bir üye konumunda. Uzun yıllardır Wankel motorun dönüşü için hazırlanan marka, bu üniteyi saf elektrikli otomobillerinde menzil artırıcı olarak konumlandıracak. Eğer her şey planlandığı gibi giderse, 2022 itibarıyla MX-30’u yeni nesil Wankel motoru taşıyan ilk Mazda otomobili olarak göreceğiz. Aracın saf elektrikli versiyonu günümüz itibarıyla son kullanıcılara 145 PS güç ve 265 Nm torkla sunulacak. WLTP test şartlarına göre menzil mesafesi 200 kilometre olarak açıklanan Mazda MX-30, hızlı şarj kullanılarak yaklaşık 40 dakika içinde yüzde 80 doluluk seviyesine getirilebilecek.