Japonya’nın Hiroşima kentinde yer alan tesislerde üretim macerası başlayan Mazda MX-30, Avrupa pazarında önemli bir sınav vermeye hazır.
Markasının ilk seri üretim elektrikli aracı olarak asfalta inmeye hazırlanan Mazda MX-30 ilk olarak geçtiğimiz yılın ekim ayı içerisinde karşımıza çıkartıldı. Daha çok şehir içi kullanım odaklı teknik özellikleriyle öne çıkarılan modelin üretim süreciyse Koronavirüs’ün kurbanı oldu. Japonya’da yer alan tesislerde üretim bandıma çıkarılan MX-30 için beklenen üretim hamlesi de geçtiğimiz gün başlatıldı. Hiroşima kentindeki 1 numaralı Ujina fabrikasında üretilen model, Avrupa pazarı odaklı. Almanya’da 33.990 euroluk başlangıç fiyatıyla satışa sunulacak olan MX-30 için 2021 içerisinde menzil artırıcı niteliği taşıyan Wankel motor seçeneği de sunulacak.
Son kullanıcılara 145 PS güç ve 265 Nm torkla sunulacak olan MX-30’un şarj süresi ve diğer önemli parçaları da süreç içerisinde netlik kazandı. WLTP test şartlarına göre menzil mesafesi 200 kilometre olarak açıklanan modeli hızlı şarj kullanılarak yaklaşık 40 dakika içinde yüzde 80 oranında şarj etmek mümkün olacak. Daha uzun bir menzil arayışında olanlarınsa Wankel motoru beklemesi gerekecek. Modelle ilgili öne çıkarılan noktalar ise ağırlıklı olarak tasarım ve donanım dinamikleri üzerine kurulu. Mazda RX-8’den hatırladığımız “Suicide” tipi kapı tasarımı, MX-30’un özgün tasarım dinamikleriyle birlikte en dikkat çekenlerinden birisi. Kokpit bölümünde çevreci nitelikle dönüştürülebilir malzemelerin kullanıldığı MX-30’un, dijital ekranlı klima kontrol ekranı ve minimal konsol yapısı da yine dikkat çeken noktaları arasında. Otonom acil frenleme, trafik asistanları, şeritte tutma asistanı, kör nokta uyarı sistemi, G-Vectoring çekiş kontrolü gibi destekleri de sunacak.