Uzun yıllardır gerçekleşmesi için büyük bir beklentinin oluştuğu Mazda RX-9 için marka içerisindeki istek çok net bir şekilde devam ediyor.
Mazda RX-9 özellikle 2017 yılından itibaren gerçekleşme ihtimalını çok daha sık duyduğumuz bir arzu nesnesine dönüştü. Markanın tanıtımını gerçekleştirdiği Vision Coupe konseptiyle birlikte “işte dönüşün ilk sinyalı!” olarak algılanan gelişmeler silsilesi bugün itibarıyla halen geleceği netleşmeyen bir süreç olarak devam ediyor. Uzun süredir kendi içerisinde geliştirmekten vazgeçmediği Wankel motoru elektrikli ve hibrit araçlarda menzil artırıcı olarak kullanacağını açıklayan Mazda da artık çalışmalarında sona gelmiş durumda. Wankel’i ilk olarak kısa süre önce tanıtımını gerçekleştirdiği tam elektrikli modeli CX-30‘da menzil artıcı olarak kullanmacak olan şirketin, daha geniş kapsamlı planları da kenarda bekliyor. Bu planlar içerisinde Hala RX-9’un dile getirilebiliyor olması da beklentilerin devamlılığındaki temel neden.
Marka içerisindeki departman yöneticilerinden gelen yeni açıklamalara baktığımızda RX-9 projesinin gerçeğe dönüşme konusunda hiç olmadığı kadar olumlu şekilde değerlendirildiğini görebiliyoruz. Geliştirilen bu yeni Wankel motorunun da etkisiyle iyice büyüyen bu planlar, önümüzdeki süreçte tam elektriğin yanında şarj edilebilir hibrit, hibrit, LPG hatta hidrojen yakıt seçenekler üzerinden asfalt üzerinde olabilecek. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan AR-GE Departman Müdürü Ichiro Hirose; “Bu yüksek esnek yapılı rotary motor, elektrikleşme sürecinin teknolojileri için çok büyük bir çözüm aracı olacak. Makinenin kendisi kompakt ve hafif yapısıyla eşsiz bir kullanım sunuyor. Rotary motorunu farklı yollar üzerinden değerlendirerek verimlilik konusunda çok ciddi sonuçlar elde edebiliriz. Böylesine bir motoru spor otomobil dinamikleriyle bir araya getirme hayalimiz ve çalışmalarımız devam ediyor.” ifadelerine yer veriyor. Elektrik eşliğiyle birlikte sıkılaşan emisyon standartlarını da yakalamayı amaçlayan Mazda, şu aşamamada bunu daha sakin modeller üzerinde denemek istediğini çok net bir şekilde ortaya koyuyor. Tüm yetkililerin ağzından “RX adını devam ettirecek bir spor otomobil hayalimiz devam ediyor.” açıklamasını duymak da en az sürecin gerçeğe dönüşmesi kadar önemli. Şimdilik gövde üzerindeki patent çalışmalarıyla detaylara yansıyan projenin ne zaman daha somut bir adımla karşımıza çıkacağı merak konusu olmaya devam edecek.
2019 Mazda 3