Raporlarda ortaya çıkan önemli detaylar, Mazda cephesinin önümüzdeki 5 yıllık süre içerisinde ezber bozmaya devam edeceğine işaret ediyor.
Tüm otomobil piyasası son yıllarda ortaya çıkan bazı teamüller gereği tüm teknoloji yatırımlarını gözden geçirme kararı aldı. Bu süreçte yapılan yatırımların neredeyse yüzde 80’i elektrikli ünitelerin AR-GE süreçleri üzerineydi. Örneklerini kolaylıkla artırabileceğimiz bu üreticiler içerisine girmeyen ve kendi çizgisinde politikalar yürüten Mazda ise, işin içerisinde sıyrılma konusunda hala kararlı gibi görünüyor. RX-8‘in ardından uzun bir süre ara verdiği Wankel motor için hatırı sayılır zaman harcayan Japon üretici, büyük bir kitlesi olan bu motoru hibrit teknolojisinde menzil artırıcı olarak otomobillerinde yer vermeye hazırlanıyor. Bu elektrikleşme sürecinde ise Mazda’nın çok da gönüllü olmadığını biliyoruz. Nitekim ortaya çıkan yeni bilgiler de bunun devamlılığına işaret ediyor. Amerikam merkezli olarak gündeme taşınan detaylarda, Mazda cephesinin Mercedes ve BMW gibi markaların sıralı altı silindirlerine rakip bir ünite için hazırlığı içerisinde olduğunu görüyoruz. Bu da pek çok gelenekselci için hoşgeldin partisine hazırlık demek.
Mazda kendi içerisinde geliştirdiği SkyActive teknolojisini yeni jenerasyonla birlikte sınıf atlatma iddiasında. Tüketim ve karbon salınımı başlıkları altında şekillenen bu iddialar, geçtiğimiz süreçte “elektrikli otomobillerden bile daha az çevreyi kirletecek otomobiller” mottosuyla başka bir boyuta da taşınmıştı. Henüz gün yüzüne çıkan bu sıralı altı silindirle ilgili detaylar ise mart ayı yatırımcı raporlarında kendisine yer buluyor. Mazda bu motorla birlikte işin içerisine 48V mild-hybrid desteğini de eklemeyi ihmal etmiyor. Raporda yer alan satırlar arasında benzinli X’in yanında dizel yapıda olan SkyActive D’nin de yer aldığını görüyoruz. Peki bu motor hangi modellerde satışa sunulacak? Mazda’nın bu konuda stratejisi yeni jenerasyon 6, CX-5 ve üstü SUV modelleri ve hayata geçecek üst sınıftaki yeni modeller üzerine olacak. 2025 yılına kadar asfalt üzerinde şekillenmesini beklediğimiz bu hamlenin nasıl bir sonuç doğuracağını hep birlikte göreceğiz.
Mazda RX-7 40 yaşında