Apple‘ın ikonik cam mağaza tasarımı McDonald’s‘ın yeni ilham kaynağı olmuş gibi görünüyor. Firmanın Şikago’daki yeni mağazası Apple Store’u aratmıyor.
Apple, dünyanın dört bir yanında açtığı mağazalarla kullanıcılara satış ve hizmet sunuyor. Mağazaların en bilindik tasarım detayı ise cam gövde oluyor. Zorlu Center’daki mağazaya da kuş bakışı bakıldığında benzer bir tasarım görmek mümkün. Firmanın imza tasarımı olan bu şık dokunuş başka markalara da ilham kaynağı oluyor. Onlardan biri de fast food zinciri McDonald’s. Firmanın Şikago’da açtığı yeni mağazası dışarıdan bakıldığında bir fast food restoranından ziyade bir Apple Store gibi görünüyor. Köşedeki sade McDonald’s logosu haricinde, mağazanın ünlü hamburgerciye ait olduğunu anlamak hayli zor.
Yayınlanan basın açıklamasına göre hamburger zincirinin yeni mağazası “Gelecek deneyimi” konsepti üzerine kurulmuş. Müşterilerin deneyimini artırmak, kişiselleştirmek üzerine yapılan bu değişiklikler iç mekan tasarımında da kendini gösteriyor. Sipariş için kioskların yer aldığı mağazada masaya servis yapılıyor. Mobil uygulama yeteneklerinin de artırıldığı kaydedilirken daha “heyecan verici bir deneyim” sunulacağı belirtiliyor. Yaklaşık 70 ağaçla yeşillendirilmiş mağazada solar paneller yer alıyor. Ross Barney Architects firmasının imza attığı bu tasarımın hemen her McDonald’s’a uygulanması pek mümkün değil gibi. Ancak şirketin teknolojik gelişimleri gelecek mağazalarına nasıl daha yoğun bir şekilde dahil edeceğinin ön gösterimi diyebiliriz.