Coupe sonrasında beklediğimiz gibi ürün gamına eklenen McLaren 765LT Spider, performans verileriyle sınıfının zirvesinde konumlanacak.
Şu sıralar elektrifikasyona olan bakış açısıyla adımları üzerine senaryolarını konuştuğumuz McLaren, belkide son elektrik dokunuşunun yapılmadığı modellerini karşımıza çıkartıyor. Artura ile geçiş sürecinin ilk adımını atan İngiliz üretici, bugün ürün gamının zirvesine yeni bir güzellik ekledi. Convertible dinamikleriyle bu zamana kadar üretilmiş en hızlı model konumunda olan McLaren 765LT Spider, teknik nitelikleri kadar hafiflik odağında çalışılmış noktalarıyla da dikkat çekiyor. Yapılan bu çalışmaların ardından otomobilin Coupe’ye göre sadece 49 kilogram daha ağır olması konuşulması gereken detaylar arasında.
Performanstan önce satırlarımızın konusu olan ağırlık tarafında kalıp kaşığı biraz daha bu noktada dolaştırmak fena fikir değil. Resmi verilere baktığımızda 765LT Spider’ın toplamda 1.388 kilogramlık bir otomobil olduğunu görüyoruz. Coupe otomobiller için 1.300-1.350 kilogram aralığında olan bu rakamın bir Convertible için fazlasıyla tatmin edici olduğunu söylemek mümkün. Marka bu değer için çelik yerine çokça titanyum alaşım malzeme kullanmayı tercih ediyor. Karbon fiber mimarinin çevresinde gelen titanyum egzoz sistemi ve Formula 1 klasmanında malzemelerin kullanıldığı şanzıman kutusu burada başrolde. Otomobilin bu sayede 720S Spider’dan 80 kilogram hafif olduğunun özellikle belirtildiğini görmek de, McLaren içerisindeki memnuniyetin göstergesi. 765LT Spider güç/ağırlık (598PS/1.000 kg) oranıyla da sınıfının lideri olarak yollara çıkıyor.
Efsane DNA’dan dünyanın en hafif süper otomobili doğdu; Gordon Murray T.50