McLaren Artura; hibrit teknolojisiyle 3 saniyede 0’dan 100’e
Markanın yeni nesil motor ve altyapısı üzerine geliştirilen ilk model olacak McLaren Artura, rakamsal verileriyle dikkat çekiyor.
Otomobil dünyasının içerisinde olduğu elektrik dönüşümünün artık süper otomobil pazarında da olduğunu biliyoruz. Uzun süredir hibrit dinamikler üzerinden nabzını veren bu dönüşüm, tamamen elektrikli Lotus Evija ile geçtiğimiz yıl nasıl bir şeye dönüşebileceğini gösterdi. McLaren Artura da, içerisinde barındırdığı son nesil hibrit teknolojiyle, adım adım geleneksek isimler için de limitlerin zorlanışının temsilcisi konumunda. Artura’nın önemli yanlarından birisi de içten yanmalı motoru olacak. Bir süre sekiz silindirli motor üzerinden devam eden testlerin, elektrik dokunuşunun ardından 3.0 litrelik twin-turbo V6’ya döndürülmesi sonucu emisyon konusunda da çok daha başarılı rakamlar yakalandı.
McLaren Artura pek çok ilkle asfalta iniyor
Artura, tanıtımıyla birlikte markasının yeni dönemde nasıl bir rota izleyeceğini de gösteriyor bizlere. Bu da aracın detaylarında pek çok ilk niteliğindeki özellikleri görmemize vesile oluyor. Artura, marka mühendisleri tarafından geliştirilen yüksek performanslı hibrit bileşenini taşıyan ilk otomobil olarak karşımıza çıkıyor. Ek olarak MCLA (McLaren Carbon Lightweight Architecture) olarak isimlendirilen yeni nesil mimari üzerine geliştirilen ilk otomobile baktığımızı da özellikle belirtmek gerekiyor. Tüm parçaların bir araya gelmesiyle birlikte 1.498 kilogramlık toplam ağırlığıyla sınıfının zirvesinde konumlanabilecek bir otomobil karşımıza çıkıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Artura’nın motor bölümünde tamamen yeni bir ünite konumlanacak. Twin-turbo destekli 3.0 litrelik V6 makineye bir adet elektrik motoru eşlik ediyor. Bu iki parçanın bir araya gelmesiyle birlikte ortaya 680 PS güç ve 720 Nm tork gibi gözlerimizi büyüten rakamlar ortaya çıkıyor. Açıklanan toplam ağırlık değerini de düşündüğümüzde, Artura’nın güç/ağırlık oranında 488PS olarak karşımıza çıkıyor. Otomobilin performans verilerine baktığımızda da aslında motorun ne denli başarılı dinamikler vadettiğini anlamak mümkün. 0’dan 100’e hızlanmasını 3 saniyede tamamlayabilen Artura’nın 8,3 saniyelik 0-200 ve 21,5 saniyelik 0-300 değeri bulunuyor. Hibrit altyapının da etkisinin olduğu bu değerlerin yanında tamamen elektrikli sürüş deneyimini de yakalamak mümkün. McLaren cephesi yaptığı testlerde tamamen dolu batarya ile 30 kilometrelik menzilin yakalanabildiğini açıklıyor. Bataryanın şarj süresi için standart kaynak üzerinden yaklaşık 3 saate işaret edildiğini görüyoruz. Aracın elektrik modunda erişebildiği maksimum sürat ise 130 km/s olacak. Yeni Artura yurt dışında 225.000 dolardan başlayan fiyatlarla satışa sunulacak.