2023 Goodwood Hız Festivali (2023 Goodwood Festival of Speed) kapsamında birçok araç denedi, en hızlısı McLaren Solus GT oldu.
“2023 Goodwood Festival of Speed Timed Shootout” kapsamında bu yılın en hızlısı olan hiper otomobil, sadece 45,34 saniyelik derecesi ile McLaren Solus GT oldu. Tek kişilik bir araç olan Solus GT, direkt olarak saf performansa özel olarak tasarlanan bir teknoloji harikası ve kalbinde 5,2 litrelik bir V10 motor taşıyor. Bu tam 10 bin devir çevirebilen motor ile araç 829 beygir güç ve 648 Nm tork üretiyor. Aerodinamik performansı gövdesinde de anlaşılabileceği üzere inanılmaz yüksek olan araç, 0’dan 100 km/s hıza 2,5 saniyede kısa sürede çıkabiliyor ve maksimumda 322 km/s hızı görebiliyor. Normal yola çıkamayan yani bir pist canavarı olan model, videoda da duyabileceğiniz üzere oldukça etkileyici bir sese sahip. Yapılan açıklamaya göre sadece “25 adet” McLaren Solus GT üretilecek ve teslimatlar 2023’ün sonlarında gerçekleştirilecek. Her araç sahibine FIA onaylı yarış kıyafeti, kask ve HANS (Baş ve Boyun Desteği) cihazının yanı sıra, yüksek performanslı sürüş ile başa çıkabilmeleri için özel bir sürüş koçluk programı sağlanacak.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Peki tüm zamanların lideri kim? Burada rekoru elinde tutan araç McMurtry Speirling. Geçmişe dönük kısa bir tur yapmak gerekirse, 2019 Goodwood Hız Festivali kapsamında tura çıkan Romain Dumas kontrolündeki Volkswagen I.D. R, elde ettiği 39.9 saniyelik derecesi ile 20 yıllık tur rekorunu kırmayı başarmıştı. Daha önceki rekor 1999 yılında V10 motorlu McLaren-Mercedes MP4/13 Formula 1 aracıyla attığı 41.6‘lık turla Nick Heidfeld‘da yer alıyordu. Rekor 2022 yılına gelindiği zaman değişti. Eski F1 pilotu Max Chilton tarafından kontrol edilen McMurtry Speirling, 39.08’lik derecesi ile rekorun yeni sahibi olmuştu. 1,86 km uzunluğundaki tur ilk bakışta gerçek değilmiş gibi görünüyor, bunun arkasında aracın getirdiği gerçekten inanılmaz yüksek hız bulunuyor. Speirling, 0’dan 100 km/s hıza sadece 1,5 saniyede çıkabiliyor.
Bu rekorun ve yüksek performansın arkasında bir “fan” yer alıyor. Speirling, bu altına konumlandırılan fan ile yere vakum yaparak adeta yapışıyor ve böylece inanılmaz yüksek hızlarda viraj alabiliyor. Tam olarak 2.000 kg’dan fazla yere basma gücü uygulayan 1.000 kg ağırlığındaki araç, ufak gövdesine rağmen asfalt üzerinde bir roket gibi yol alabiliyor. Speirling, hesaplamalara göre bir F1 aracının 240 km/s hızda ürettiğinden daha yüksek yere basma gücünü, kalkar kalkmaz sunabiliyor. Yani bu araçta yere basma gücü ile hız arasında direkt bir bağlantı bulunmuyor, fan sayesinde her hız seviyesinde çok yüksek oranda yere basma gücü elde edilebiliyor.