MEB destekli Reeder ile Kızlar Kodlar Projesi birinci dönemi tamamladı. Bu proje gelecek için atılan önemli adımlardan.
Bu önemli proje hakkında Reeder tarafından yapılan açıklama şöyle oldu: “Reeder, teknoloji, çevre ve sosyal alanlara yönelik çalışmalarını geliştirmeye ve ileri taşımaya devam ediyor. Çalışan sayısı 1.000’e ulaşan Reeder toplumda, kadının kalkınmadaki rolü hakkında farkındalık oluşturmayı ve bunu yaygınlaştırmayı bir amaç edinerek kadın çalışan oranını %55’e ve kadın hissedar oranını ise %63’e yükseltti. Reeder bu yaklaşımı toplumda da yaygınlaştırmak hedefiyle T.C. Mili Eğitim Bakanlığı ile hayata geçirdiği “Kızlar Kodlar” projesi kapsamında mesleki ve teknik eğitim Anadolu liselerinde öğrenim gören binlerce kız öğrenciye, mesleklerinde yazılım kullanma becerilerini arttırmak amacıyla kodlama eğitimleri sağlıyor. Kız öğrencileri geleceğin başarılı kadın yazılımcıları, mühendisleri ve bilim insanları olmaları için destekleyen proje; İstanbul, Manisa ve Samsun illerindeki yüz yüze atölye eğitimlerini yaklaşık 278 öğrenciye ulaşarak tamamladı.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Kızlar Kodlar projesiyle mesleki ve teknik Anadolu lisesinde öğrenim gören 12-18 yaş aralığında 2680 kız öğrenciye ulaşıldı. Kız öğrencilere, okul yönetimi ve öğretmenleri aracılığı ile çevrimiçi eğitim portalı “reelab.com.tr” üzerinden bilim, teknoloji, mühendislik, sanat ve matematik disiplinlerini bütünleşik olarak ele alan “STEAM” eğitimleri verildi. İlk aşamada, 50 mesleki ve teknik eğitim Anadolu lisesinde öğrenim gören kız öğrenciler reelab.com.tr portalı üzerinden; maker kültürü, tasarım odaklı düşünme, 3 boyutlu tasarım, algoritmalar, oyun tasarımı, Arduino ile kodlama ve mobil programlama gibi dersler ile tanıştı ve binlerce kız birer “Maker” olma yolunda ilk adımlarını attı. Reelab.com.tr eğitimlerini ve sınavlarını başarıyla tamamlayan en başarılı 278 kız öğrenciye, her ilde toplamda 8 gün süren uygulamalı yüz yüze atölyeler ile öğrenilen teorik bilgilerini pratiğe dönüştürme ve ilk prototiplerini üretme imkânı sunuldu.
Hem teorik hem de uygulamalı eğitimlerini tamamlayan öğrenciler proje aşamaları sonucunda birer “Maker” haline gelerek, kendi kendine kodlama, tasarım yapma ve yazılım geliştirmeye yetkin bireyler halinde geldi. Çevrimiçi eğitimler ve uygulamalı atölyeleri tamamlan kız öğrenciler; Yükseköğrenimlerine ve kariyer yolculuklarına yaşıtlarından bir adım önde başlayabilecekler. Reeder şirketi içerisinde her sene gerçekleşen “Reeder yazılım geliştirme ve tasarım yarışması”’na derslerini başarıyla tamamlayarak katılım sertifikasını alan kız öğrenciler de başvuru yapabilecekler ve başarılı olan yazılım, kullanıma açılacak. Ayrıca bu öğrenciler Reeder’da işletmede mesleki eğitim/staj imkânı bulacak.
Kadınların küresel ekonomiyi şekillendirmede dönüştürücü bir rol oynadığına işaret eden Reeder Kurucu Ortağı Sezen SUNGUR SARAL: “2022 yılında ilk adımlarını attığımız projemiz, bugün binlerce kız öğrencinin heyecanı, umudu, ışığı oldu. Hem öğrencilerden hem de öğretmenlerden aldığımız geri dönüşler ürettiğimiz katkının birer göstergesi. Bilime ve gençlere olan inancımızla bu yıl daha büyük adımlar atmak için çalışıyoruz. Önümüzdeki dönem, deprem dolayısıyla gidemediğimiz Mersin ve Gaziantep dâhil olmak üzere farklı illerde çalışmalarımıza devam edeceğiz.”
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürü Nazan ŞENER: “Bir toplumda kız çocukları daha nitelikli hale gelirse her şey değişir. Ülkelerin ekonomik, toplumsal ve sosyal-kültürel yönlerden geldiği aşamalar kalkınmanın göstergeleri arasında yer almaktadır. Bu açıdan toplumun bütün katmanlarıyla kalkınma hedefine odaklanması gerekmektedir. Ülkemizin kalkınmasını sağlayacak en önemli araçlardan birisi de eğitimli insan gücünün yetiştirilmesini sağladığı için mesleki ve teknik eğitimdir. Bu kapsamda kadınların kalkınmadaki rolü, eğitim sürecine ve istihdama daha fazla katılmasına bağlıdır. Bu kız çocuklarımızı, geleceğin mesleklerinde söz sahibi haline getirmek ve toplumda daha güçlü olmalarını sağlamak amacıyla Reeder ile iş birliğinde yürüttüğümüz “Kızlar Kodlar” projesi kapsamı genişletilerek devam edecektir. Projenin mevcut yol haritası kapsamında;
- -Çevrimiçi eğitimlerin gerçekleştirilmesi amacıyla “reelab.com.tr” eğitim portalı Milli Eğitim Bakanlığı’nın onayı ile kuruldu ve bakanlığın tüm okullarda yürüttüğü Fatih Projesi kapsamında «güvenli siteler» içerisine reelab.com.tr de eklendi.
- -Pilot olarak seçilmiş illerde (İstanbul, Manisa, Samsun) çevrimiçi eğitim portalı reelab.com.tr ile meslek liselerinde okuyan kız öğrenciler; “STEAM” yaklaşımı eğitimlerinden faydalandı.
- -2680 kız öğrenci, Maker kültürü, Tasarım Odaklı Düşünme, 3 Boyutlu Tasarım, Algoritmalar, Oyun Tasarımı, Arduino ile Kodlama ve Mobil Programlama konularında, MEB müfredatı ile uyumlu, yaklaşık 6 saat süren ve 7 modülden oluşan çevrimiçi eğitimler ile tanıştı.
- -Çevrimiçi eğitimlerde başarı gösteren 50 okuldan 278 kız öğrenciyle 2 gün boyunca çevrimiçi eğitimdeki konularda yüz yüze ve uygulamalı Maker atölyeleri gerçekleşti. Atölyeler her ilde ikişer kez gerçekleşerek her atölyeye başarılı 35 kız öğrencinin katılması sağlandı.
- -Yüz yüze atölye eğitimlerine katılan öğrencilere MEB onaylı sertifikalar teslim edildi.
- -Projenin öğrencilerin tüm beklentileri ve sağlanan faydaların ölçümünün yapılması amacıyla öğrenciler ile anketler paylaşıldı.
- -Eğitim alan öğrenciler işletmede mesleki eğitim/staj konusunda öncelikli olacak
- -Reeder yazılım geliştirme ve tasarım yarışmasına katılım imkânı sağlanacak.