Çevrim içi yayın platformları arasında çetin bir savaş veriliyor. Alanında en popüler isimlerden olan Netflix‘e yetişmek için çabalayan Amazon ve benzerlerinin gölgesinde en çok zarar görenler televizyon kanalları oluyor. Bunlardan biri de BBC.
Çevrim içi yayın servisleri denildi mi bizim için en göz önünde olanlardan biri Netflix. Çünkü Türkiye’de de Türkçe içeriklerle yer alıyor ve hayatımıza ciddi anlamda dahil olmuş durumda. Ancak çevrim içi yayın servisleri bununla sınırlı değil. Yine bilindiklerden Amazon dışında Hulu, HBO Now, BBC iPlayer gibi sayısız servis mevcut. Apple dahi çevrim içi yayın hizmet sunuyor. Televizyonun geleceği internete taşınırken bu anlamda “iyi ve orijinal” içeriği çok olan genelde kazanıyor. Apple’ın, Amazon’un kendi ses getiren orijinal yapımları için kesenin ağzını açması da bundan. Ancak her alanda olduğu gibi bu alanda da yeterince ilgi çekemeyen geri planda kalıyor.
Son yıllarda medya anlayışındaki değişime dikkat çeken BBC, “İş modelleri ve büyük bütçelerinin altında sıkıştığımız çok daha rekabetçi bir ortam var. İngiliz yaratıcılığı ve içerikleri büyük bir tehdit altında.” diyor. Dijital ortamda varlığını devam ettirebilmek için çabasını sürdüren şirket, iPlayer platformuna odağını da artıracak. Genç neslin BBC yerine Netflix’i seçtiğini kaydeden şirket iPlayer’da gençlerin ilgisini çekebilecek yenilikler planlıyor. Daha kişiselleştirilmiş bir deneyimi amaçlayan şirketin canlı yayın içeriklerini de artıracağı belirtiliyor.
Aynı şekilde müzik kısmında da sıkıntı yaşayan şirket İngiltere’de 15-34 yaş aralğındaki kullanıcıların Spotify ve Apple Music’i BBC Radio’ya tercih ettiğini kaydediyor. Şirketin bunların farkında olması ve geç de olsa uyanması bir artı. Ancak iş dönüp dolaşıp elbette bütçeye geliyor. Şirketin gelirini kolay kolay artıramadığı ve içeriklere yatırım sağlayamadığı açıklananlar arasında. Öte yandan örneğin daha dün Amazon‘un bir dizi projesi için 1 milyar doları gözden çıkardığını sizinle paylaşmıştık.
Her ne kadar bu durum BBC’nin kendi raporuyla gündeme gelse de klasik medyanın geleceğini bekleyen genel bir tehlikeden bahsettiğimizi de ekleyelim. Çevrim içi servislerin yükselişiyle beraber bazı içerik üreticilerinin yavaş yavaş yok olduğunu ya da değişime uğrayıp çağa ayak uydurduğunu görmeye devam edeceğiz.