Menzil iyileştirmesiyle geldi; işte 2020 BMW 530e Plug-In Hybrid

04 Ağustos 2019 16:00

Ürün gamının önemli hibrit seçeneklerinden olacak 2020 BMW 530e Plug-In Hybrid, teknik iyileştirmelerinin ardından pek çok noktada ileriye taşınmış durumda.

Uzun süredir BMW ürün gamının hibrit seçeneklerinden birisi olarak kullanıcılarla buluşan 530e, 2020 model yılıyla önemli güncelleştirmeler alıyor. Batarya kısmında yapılan ufak dokunuşla birlikte menzil değerinde bir adımlık iyileşme gözlemlediğimiz otomobil için dört tekerlekten çekiş sistemi de opsiyon olarak sunulacak. Batarya konusunda yapılan 9,2kWh paketten 12kWh pakete geçişle saf elektrik menzilinin 60 kilometre seviyelere yaklaştığını görüyoruz. Şehir içerisinde nispeten kabul edilebilir olan bu paket standart kaynaktan yaklaşık 6 saat civarında şarj olabiliyor. BMW’nin Wallbox kitinin bu süreyi 3,5 saate düşürebilmesine rağmen, standartların biraz daha iyi olmasını beklediğimizi belirtmeden geçmeyelim.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

2020 BMW 530e Plug-In Hybrid performans verileri

Elektrik bölümünün yanında performans verileri de iyileştirilen 530e Plug-In Hybrid’te 2.0 litrelik dört silindirli motor temeli oluşturuyor. Tek başına yaklaşık 180 beygir güç üreten bu üniteyi 111 beygir üreten elektrik ünitesi destek olmakta. Tüm parçaların bir araya gelmesiyle ise yaklaşık 250 beygir güç ve 420 Nm torkun asfalta aktarıldığını görüyoruz. Şanzıman ayağında 8 ileri otomatiğin standart olduğunu da belirtmeden geçmeyelim. Resmi kaynaklara göre yeni model 0’dan 100’e hızlanmasını 6,1 saniyede tamamlarken saatte maksimum 235 kilometre hıza çıkabiliyor. Saf elektrik modunda erişilebilecek maksimum sürat ise 140 km/s olarak teknik tabloya yansıyor. Bir önceki versiyona göre karbon salınım değeri de yüzde 20 oranında aşağı çekilen BMW 530e Plug-In Hybrid, tüketim konusunda da özellikle şehir içerisinde benzin ve dizelden daha iyi olma iddiasını sürdürecek.

İlginizi çekebilir

Böbreklerde büyümeye devam; öne çıkan özellikleriyle 2020 BMW X1

Paylaş