Güney Kore merkezli olarak servis edilen detaylarda Hyundai Ioniq 5 ürün gamının zirvesindeki batarya paketinde artışa gidileceğine yer veriliyor.
Hyundai’nin elektrikli otomobil alt markası olarak kullanma kararı aldığı Ioniq rozetinin ilk temsilcisi konumunda olan Ioniq 5, şu ana kadar eriştiği her pazarda dikkat çekmeyi başardı. Almanya’da kendi segmentinde yılın otomobili rozetini kaparak son günlerde gündemde olan Hyundai Ioniq 5 ile ilgili menzil tarafında dikkat çeken bir adım atılmak üzere. 2021 yılının ikinci yarısıyla birlikte sokaklarda görmeye başladığımız ürün gamının zirve noktasındaki batarya kapasitesinde ufak bir artışa gidilecek. Güney Kore merkezli olarak servis edilen detaylarda halihazırda 72.6 kWh olan kapasitenin 77,4 kWh seviyesine getirileceği dikkat çekiyor. Modüllerdeki bu artışlarla birlikte 425 kilometre dolaylarında gezinen maksimum menzilin 490 kilometreye kadar esnemesi bekleniyor.
Yepyeni bir platform olan E-GMP üzerine inşa edilen model, bu sayede hızlı şarj teknolojisi sayesinde çok daha cezbedici bir kullanıcı deneyimi vadediyor. Modelin tavanında güneş panellerinin konumlandırılmış olması da ilgi çekici detayları arasında. Sadece BEV araçlar için özel olarak inşa edilen bu platform üzerine oturtulan model uzatılmış bir dingil mesafesi sayesinde çok cömert bir yaşam alanı sunuyor. Bu haliyle gerek oturma alanı gerekse bataryaların yerleşimi açısından dikkat çeken platform, aynı zamanda çevre dostu malzemeler kullanılarak üretiliyor. Tüm opsiyon seçeneklerinde 185 km/s’lik azami hıza ulaşabilen otomobil, elektrik motor opsiyon listesinin en üst seviyesinde 301 beygir güç ve 605 Nm tork değerlerini sunabilecek niteliklerde. Modelin en iyi oranda 0 ‘dan 100 km/s hıza 5,2 saniyede çıkabilmesi de dikkat çekiyor.
Hyundai Ioniq 5 çarpışma testi sonuçları açıklandı