Fiyatıyla ilgili resmi bir bilginin paylaşılmadığı Audi Q8, bu zamana kadar karşımıza çıkan detayları yanıltmayacak özellikleriyle artık asfalt için hazır.
Sabah saatlerinde basına yansıyan ilk görselli üzerinden detaylarını inceleme fırsatına eriştiğimiz Audi Q8, Çin’de düzenlenen tanıtım etkinliğiyle artık oyuna dahil oluşunun kutlamasını gerçekleştirdi. Audi ürün gamına coupe formlu bir SUV olarka dahil olan BMW X6 ve Mercedes GLE Coupe gibi modellerin karşısında sınav verecek olan Q8, Lamborghini Urus‘u andıran agrsif tasarımı sayesinde rakiplerine zorluk çıkartacak gibi gözüküyor. Ortaya çıkan fotoğrafları üzerinden iç de dış tasarımıyla ilgili değerlendirmesini yapımız modelle ilgili sözü fazla uzatmadan öne çıkan detayları sizlerle paylaşmaya başlayalım..
Audi Q8’i kafamızda daha rahat canlandırabilmek adına ilk olarak ebatsal değerlerine bakmak gerekiyor. Paylaşılan resmi bilgilere göre karşımızda 4,99 metre uzunluğa, 2 metre genişliğe, 1,71 metre yüksekliğe ve 3 metreyi bulan aks mesafesine sahip bir SUV modeli var. Bu da sınıfındaki rakiplerine oranla Audi Q8’in iç yaşam alanı itibarıyla çok ciddi bir seviye vadettiği anlamına geriyor. Kuzeni Urus’a göre çok az farkla daha geride olan modelin, X6 ve GLE Coupe’ye karşı bazı noktalarda daha avantajlı bazı noktalarda ise yakın seviyelerde olduğu söylenebilir.
Tasarım kısmıyla sekizgen formlu ön panel, büyük hava girişleri ve L formlu LED ışıklarıyla güçlü bir karakter ortaya koyan araçta, 22 inç‘lik jant setinin ve HD Matrix LED farların (opsiyonel) yer aldığını da tanıtımla birlikte öğreniyoruz. İç tasarımda yer alan üç farklı ekranın ebatları ise 12,3 inç sürücü, 10,1 inç multimedya ve 8,6 inç kumanda olarak dağılım gösteriyor. Teknolojik asistan kısmında beklediğimiz gibi eli bir hayli zengin olan Audi Q8’de; uzaktan park pilotu (2019’da sunulacak), şerit takip ve müdahalesi, akıllı adaptif hız sabitleyici, yokuş iniş desteği ve 360 derecelik görüş sağlayan kamera gibi hayati fonksiyonlar ön planda.
Q8’in motor kısmında bizleri şaşırtmayan ve daha önceki yazılarımızda sık sık dile getirdiğimiz parçalar yer alıyor. Burada bizleri 3.0 litrelik dizel ve benzinli motor seçenekleri karşılıyor. Dizel ayağında kullanıcılara ilk adımda 3.0 litrelik V6 makinenin 286 beygir güç ve 600 Nm tork üreten versiyonunu sunacak olan marka, ileriki vadede daha düşük değerlisi için de düğmeye basacak. Q8 bu motorla 0’dan 100’e 6,3 saniyede çıkarken, maksimumda 231 km/s hıza erişebilecek. Benzinli ayağında ise 2019 itibarıyla 340 beygirlik çok daha performanslı bir üniteyi karşımızda göreceğiz. Dört tekerlekten çekişli altyapısının yanında opsiyonel olarak dört tekerlekten manevra kabiliyetiyle de donatılabilecek olan Audi Q8’in üretimi Slovakya’da gerçekleştirilecek. Fiyatları henüz açıklanmasa da satışların ilk olarak bu yılın üçüncü çeyreği itibarıyla ilk olarak Almanya’da başlayacağını biliyoruz.