Bu ay itibarıyla Avrupa merkezli sipariş sürecinin başlatılacağı açıklanan Renault Arkana, sınıfındaki rakiplerinden Coupe formu sayesinde ayrılacak.
İlk aşamalarında sadece Rusya pazarı için düşünülmesine rağmen tanıtımıyla birlikte çok daha kapsamlı olumlu dönüşlerin merkezine oturan Renault Arkana, markanın da beklentilerini aşmayı başardı. Bu talep sonrasında Avrupa pazarına sunulma planı hayata geçirilen Coupe SUV modeli, Rusya pazarında 2018 yılında başlayan macerasının ardından nihayet Avrupa için de hazır. Bu ay içerisinde siparişlerin alınmaya başlanacağını duyuran Renault cephesinde beklentiler bir hayli yüksek. Fransa başta olmak üzere kademeli olarak Avrupa’daki kullanıcılar için listeye dahil edilecek olan modelin Türkiye’ye geliş süreci de henüz netlik kazanmış değil.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Öne çıkanlarıyla Renault Arkana
Arkana’nın Avrupa satış süreciyle ilgili açıklamalarda bulunan departman yöneticisi François Laurent; “Arkana, modern çizgilerin Renault DNA’sında nasıl evrilebildiğinin başka bir örneği olacak. Avrupa pazarında temel paylardan birisini oluşturan ana akım kompakt SUV segmentine yeni bir ivme getirmek istiyoruz. Modelde yer verdiğimiz hibrit teknolojili motorlar, yenilikçi E-TECH Hybrid sistemi ile benzersiz bir sürüş deneyimi sunacak. Azaltılmış karbon emisyonları ve iyileştirilmiş yakıt verimliliği de sürüş dinamiklerinde yansıtacaklarımız arasında.” ifadelerine yer verdi.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Yeni Clio ve Captur’da da kullanılan CMF-B modüler platformu üzerine geliştirilecek olan Arkana, bu vesileyle doğrudan hibrit desteğini de beraberinde getiriyor. Marka içerisinde E-Tech Hybrid olarak bildiğimiz versiyonlar Coupe SUV modeli için 140 ve 160 beygirlik versiyonlara yansıtılacak. Tork kısmında ise 260 Nm’lik değer sabit kalıyor. Burada motor olarak 1,3 litrelik dört silindirli ünitenin kullanılacağını biliyoruz. Kullanıcıları şanzıman ayağında ise çift kavrama EDC bekliyor olacak. 1,6 litrelik motorun iki elektrik motoruyla kombin edildiği hibrit versiyonda (145 beygir güç) şehir içi için saf elektrikli sürüş deneyimi de çok daha fazla hissedilir olacak. Renault özellikle şehir içersinde yüzde 80 oranında elektrikli sürüşün yakalanabildiğinin altını çiziyor ki aracın elektrikli modda 75 km/s hıza kadar çıkabiliyor olması bunun rakamsal destekçisi konumunda.
Arkana’nın Euro NCAP’ten 5 yıldız aldığının açıklanması da kullanıcıların tercih sürecinde dikkatini çekecek özelliklerden olacak. Nitekim bu başarıyı destekleyen donanım özellikleri arasında; dur-kalk özellikli adaptif hız sabitleyici, otonom acil frenleme, kör nokta uyarısı, trafik işareti algılana, şerit takip uyarısı, geri bölge trafik asistanı ve park asistanı gibi parçalar öne çıkıyor. Modelin bir Coupe SUV olmasına rağmen gayet cömert bir bagaj hacmi kullanıcıları bekliyor olacak. Açıklanan son rakamlara göre standart versiyonlarda 513 litre, hibrit versiyonda ise 480 litrelik bagaj hacmi sunuluyor. Modelin arka diz ve baş mesafelerinin de beklentileri karşılayacağını görüyoruz. Güney Kore’de Samsung XM3 adıyla satılan Arkana’nın Avrupa versiyonları da yine aynı fabrikada üretilecek. Aracın fiyatları önümüzdeki günlerde netlik kazanacak.
İlgili video