Efsanenin yeni yüzü olacak Volkswagen ID. Buzz için adım adım sona doğru
2022 yılında üretim bandına çıkarılması planlanan Volkswagen ID. Buzz için, Hannover’de yer alan tesis özel olarak yeniden yapılandırılacak.
Halihazırda önemli bir elektrik dönüşümünün içerisinde olan Volkswagen’i şu sıralar, üretim bandında olan ID.3 ve tanıtımı için gün sayılan ID.4 üzerinden gündemde görüyoruz. ID markası altında bu dönüşümü asfalta yansıtacak olan markanın bu kapsamdaki en çok beklenen modeli hangisi diye sorarsanız, cevabımız “ID. Buzz”dan başkası olamaz. Konsept olarak tanıtıldığı Ocak 2017’den beri milyonlarca kişinin beğenisini kazanan modeli ailenin diğer isimlerinden ayıran temel özelliği, ikonik T1 ve T2 gibi Microbüslerin karakterini taşıması. Elbette markanın bu genleri inanılmaz başarılı bir şekilde günümüz modernist tasarım yaklaşımına uydurduğu gerçeği de aşikar.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Volkswagen ID Buzz bu süreçte tüm dünyada olduğu gibi LOG okuyucularının da büyük ilgisini çekti. Sürecini yakından takip ettiğimiz modelle ilgili sizlerle paylaştığımız son gelişmelerde, Buzz’ın üretim süreci için planlamanın tamamlandığına değinmiştik. Bu planlamaya göre 2022 yılında banda çıkacağını gördüğümüz modelin Almanya’da üretileceği de kesinleşmişti. Kısa süre önce ortaya çıkan yeni gelişmelerle birlikte markanın Hannover kentindeki üretim fabrikasını ID. Buzz ve elektrikli araçları için yeniden yapılandırdığını görüyoruz.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Volkswagen ID. Buzz için gerçekleştirilecek dönüşüm çalışması 1 ay sürecek
Gerçekleştirilecek çalışmaların ışığında şirket, Hannover tesisini 2021’den itibaren yeni elektrik dinamiklerinin üretimine hazırlamak için 500’ün üzerinde modernizasyon değişim sürecine alacak. 2022’den itibaren Buzz’un yuvarı olacak tesiste şu anda tesis, ABT aracılığıyla elektrikli olarak sunulan T-6.1 üretiliyor. Markanın açıkladığı tahminlere göre Buzz için gerçekleştirilecek olan bu önemli modernizasyon yaklaşık 1 ay sürecek.
Buzz’ın konseptinden kritik veriler
ID. Buzz’ın seri üretime taşındığında konseptine ne kadar sadık kalınacağı hala belirsiz. Lakin başarı yakalanmasındaki temel noktanın projeye bağlılık olduğu da aşikar. Aracın rakamsal verileri de bu ışıkta resmiyete kavuşmuş değil. Bizim elimizde ise MEB platformu üzerine geliştirilen konseptin verileri var. O dönem önde ve arkada olmak üzere iki adet bagaja sahip olan I.D Buzz’da diğer MEB platformlarında olduğu gibi batarya ve elektrik motoru aracın tabanında konumlandırıldı. Dört tekerlekten çekiş desteğine sahip modelin hızlı şarj desteği sayesinde yarım saatlik bir şarjla yüzde 80 doluluğa erişebileceğini, menzil değerinin kullanım şartlarına göre 435 ile 600 km aralığında olduğu açıklandı. 0’dan 100’e yaklaşık beş saniyede erişen, maksimum sürati saatte 160 km olan Volkswagen ID Buzz için maksimum güç değeriyse 369 beygir olarak kayıtlardaki yerini koruyor.