Yaşanan önemli maddi kayıpların ardından kısa vadeli planlamalarını gözden geçiren Mitsubishi, Avrupa başta olmak üzere birçok pazarda yeniden yapılanmaya gidecek.
Son yıllarda özellikle finansal bazda zorlu bir süreç içerisinde olan Mitsubishi, Koronavirüs sürecinin de en çok etkilediği isimler arasında yer aldı haliyle. Üretim sürecinin askıya alındığı dönemde satışların da durma noktasına gelmesi Japonya merkezli üreticiyi kısa vadede radikal kararlar almaya itecek gibi görünüyor. Önümüzdeki iki yıl içinde maliyetleri yüzde 20 oranında azaltmak isteyen yönetim ekibi, aynı zamanda Avrupa’daki tüm yeni model lansmanlarını süresiz olarak durdurmayı da ciddi olarak masaya yatırmış durumda. Autocar‘a göre, şirket kaynaklarını Avrupa’da sadece yüzde 1, Kuzey Amerika’da yüzde ise 0.9 gibi çok düşük pazar paylarına sahip. Yaşanan maddi çıkmazın dolayısıyla yeni modeller bu pazarlar yerine, pay olarak yüzde 6,4 olarak tabloya yansıyan Güneydoğu Asya pazarına sunulacak.
Kısa süre önce dış kaynaklara yansıyan detaylarda son dönemde de ciddi bir zararla karşı karşıya olan Mitsubishi, bu planlar kapsamında Avrupa ve Birleşik Krallık gibi pazarlara artık yeni nesil L200, Outlander veya Mirage araçları sunmayacak. İngiltere kaynaklı bir detayda ise markanın İngiltere sözcüsünün, şirketinin ne kadar süreyle Avrupa’dan uzaklaşma üzerine olduğunun bilinmediğini ancak durumun hızla evrildiğini ve değiştiğine sözlerinde yer verdiğini işaret ediyor. Bayiliklerinin halen mevcut modelleri satma konusundaki operasyonlarıyla devam edecek. Marka kendi pazarı olan Japonya’da ise Pajero’nun üretimini Sakahogi’den Okazaki’ye kaydırmayı, bazı verimsiz bayilikleri kapatmayı, paylaşım ve abonelik işini teşvik etmeyi planlıyor.