Son dönemlerin başarılı isimlerinden olan Jaguar-Land Rover, 2020 itibarıyla hayata geçireceği yeni platformla V8’e elveda diyebilir.
Birlikteliklerini başarılı bir şekilde yürüten Jaguar-Land Rover ikilisi geride bıraktığımız iki yıllık süreçte ürün gamlarında çok ciddi atılımlar gerçekleştirdi. Bu zamana kadar performans odaklı binek otomobillerle akıllarımıza kazınana Jag, F-Pace ile başlattığı SUV serüveninde tam elektrikli bir modele kadar uzanmayı başardı. Range Rover da değişimdeki payını Velar ile başlatarak hibritleştirdiği Sport serisi ile devam ettirdi.
Öne çıkan parçalarıyla bahsetmeye çalıştığımız bu hareketlilik tahmin edebileceğiniz üzere önümüzdeki süreçte de devam edecek. Land Rover Defender, Jaguar J-Pace ve binek sınıfta olabilecek bir Range modeli uzun vadeli parçalar arasında ön plana çıkıyor. Takvimin en yakın geleceğinde ise bizleri kasım ayında karşımıza çıkması planlanan yeni Evoque bekliyor. Ailenin diğer üyelerinde görülen ve büyük beğeni kazanan parçaların birebir şekilde aktarılacağı Evoque ile birlikte her iki markada da çok önemli bir veda gelebilir. Eğer bu gerçekleşirse artık kaputların altında sekiz silindirli makine görme ihtimalimiz bulunmuyor.
Dış basında da büyük yankı bulan gelişmenin çıkış noktasında da aslında Evoque var. Aracın geliştirme sürecinde halihazırda kullanılan platformun revize edilmiş halinden faydalanan marka, bundan sonraki modellerde ise köklü bir değişime gitmeye hazırlanıyor. MLA yani Modular Longitudinal Architecture adı verilen yepyeni bir platform için kolları sıvadığı söylenen Jaguar-Land Rover ekibi, arkadan itiş ve dört tekerlekten çekiş desteklerini demirbaş olarak belirlemiş durumda. Önümüzdeki süreçten de tahmin edebileceğimiz üzere tamamen elektrikli ve hibrit motorların mimarilerine destek verecek şekilde geliştirilmesi gündemde olan MLA’nın üretim süreci için 2020 gösteriliyor.
Halihazırdaki Alüminyum altyapıdan daha hafif ve rijit olacağını tahmin ettiğimiz bu altyapının akıllara kazınacak özelliği ise sekiz silindirli motorlara destek vermemesi olabilir. Bu konuda kaynaklardan gelen bilgiler bizlere en fazla 6 silindirli ünitelere izin çıktığını gösteriyor. 3 silindire kadar indirgenen ve daha çok turbo besleme ve elektrik destekli makineler üzerine odaklanan mühendisler, verimlilik ve emisyon değerleri konusunda fazlasıyla titiz. Tüm bu parçaları bir araya getirdiğimizde 5.0 litrelik V8’e elveda demek için sayacın geriye sarmaya başladığını söyleyebiliriz. Bahsi geçen yeni platformun ilk temsilcilerinden birisi olarak lanse edilen yeni Defender, tüm bu soruların cevabı niteliğinde olacak.