Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 15’lik düşüş gösteren Mercedes cephesinde, elektrikli modellerin performansı dikkat çekiyor.
Şu sıralar EQE’nin global lansman süreciyle gündemde olan Mercedes, tam elektrike gidiş yolunda hızlı adımlar atmaya devam ediyor. Ticari araçlarını da hızlı bir şekilde bu dönüşüme entegre eden markanın çip krizine rağmen başarılı bir operasyon yürüttüğünü söylemek mümkün. 2021 yılı genel tablosunda satışlarını artırmayı başaran Mercedes cephesindeki ivme 2022’nin ilk çeyreğinde tedarik krizinin etkileriyle gerileme ortaya koydu. Resmi kaynaklar üzerinden paylaşılan tabloya bakıldığında, markanın globalde yarım milyon adedi geçen satış yakaladığı görülürken, tablonun marka için sevindirici tarafı ise elektrikli modellere olan ilgi yer alıyor.
Paylaşılan rakamlara detaylı olarak baktığımızda Mercedes’in 2022 ilk çeyrekte global pazarı 501.600 adetlik satışla geride bıraktığını görüyoruz. Bu değer geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 15 daralma olarak kayıtlara geçiyor. Markanın pazar bazlı olarak satışlarındaki lideri ise Asya. 250 bine yaklaşan satışın kaydedildiği Asya’yı 151 bin ile Avrupa, 70 bin ile Kuzey Amerika izliyor. Markanın kendi ülkesindeki ilk çeyrek performansı ise 50.600 olarak kayıtlara geçiyor.