Mercedes A-Serisi Sedan İncelemesi (A200)
MOTOR ve SÜRÜŞ DİNAMİKLERİ
İki farklı versiyonu üzerinden pazarda olan A-Serisi Sedan’ın bizim deneyimlediğimiz versiyonu A200 koduyla gelen benzinli seçenek oldu. 163 beygir güç ve 250 Nm tork üreten bu 1,4 litrelik bu motor 7 ileri çift kavrama şanzımanla kombin ediliyor. Motor için söylenecek ilk kelimenin beklenenin ötesinde performans vadettiği. Nitekim rakamlara baktığınızda neredeyse 260 Nm tork üreten dizel ile aynı seviyede oluşu, bunun ilk parıltısını kağıt üzerinde veriyor aslında. Asfalt üzerinde de, isteklerinize doğrudan cevap verebilen ve sportif sürüşe ciddi oranda olanak tanıyan bir otomobille karşılaşmaya hazır olabilirsiniz. İstikrarlı çalışan şanzımanın da hakkını teslim etmeden geçmeyelim. Burada eleştirilebilecek tek nokta ise, kendisini biraz fazla hissettiren turbo gecikmesi.
Gaza basıp yola çıktığınızda ise bir önceki jenerasyona göre önemli oranda iyileştirilmiş süspansiyonlarla karşılaşacağınızı garanti edebiliriz. Özellikle arka taraftaki iyileştirmenin fazlasıyla hissedilir olduğunu, genel itibarıyla ise konforun temelden arttığını söyleyebiliriz. Konfor konusunda eleştirebileceğimiz nokta ise rüzgar sesinin beklediğimizden biraz daha erken süratlerde kendisini hissettirmeye başladığı. 120 km/s seviyelerine gelindiğinde hissettiğimiz deneyim bu noktada biraz daha iyileştirilebilir. Tüm maceranın ardından tüketim bazında bizleri 6,5 litre ile uğurlayan A-Serisi, CLA’nın en önemli opsiyonu konumunda. Özellikle tam dolu bir paketle servis edilen “A”, fiyat olarak CLA kullanıcılarının bile ilgisini çekebilecek kapasitede. Buradaki seçim daha çok bakış açısıyla ölçülecek gibi görünüyor.