Özellikle markasının yeni nesil tasarım devrimi ve parıldayan kokpitin reçetesiyle donatılan Mercedes A-Serisi Sedan 6 gün boyunca konuğumuz oldu. SUV’lerin hegemonyası altında devam eden küresel otomobil rekabetinde eski günlerini yakalamak isteyen en temel sınıf şüphesiz sedan. Özellikle premium üreticiler cephesinde yükselen yıldızlar kompakt ligde olurken, Türkiye’deki pazarı yeni oyuncusuna haziran ayı itibarıyla kavuştu. Düzenlenen özel etkinliğinde kendisini ilk kez canlı görme fırsatına eriştiğimiz A-Serisi Sedan, beklentileri karşılayacağının hissiyatını daha o günden hissettirmeye başlamıştı. 600 kilometreyi bulan bu deneyim, potansiyel alıcıların aklındaki soru işaretlerini cevaplama konusunda fazlasıyla yeterli oldu. [lpg start=6 end=8] TEPEDEN GELEN İZ Söz konusu yeni bir jenerasyon olduğunda tasarıma gösterilen ilgi çok fazla şaşırtıcı bir durum değil aslında. Lakin A-Serisi Sedan için bu ilgiyi ekstra ile destekleme zorunluluğu hissediyoruz. Genellikle CLA ile karşılaştırılan ve en üst donanım paketindeki fiyatıyla o seviyeye de gelen otomobilde kesin bir tasarım başarısı söz konusu. Marka tasarımcılarının geliştirilen bu yeni yüzü araca entegre yöntemlerinin sonucunda, kesinlikle daha büyük bir otomobil ile karşı karşıya olduğumuz fikrine kapılıyoruz. Toplamda 4.549 milimetre uzunluğa ve 2.729 milimetre aks mesafesine sahip olan A Sedan, yeni tasarımı sayesinde sınıfının üstünde bir tatminkarlık uyandırıyor. Karakter konusunda ise en temel farkın arka bölümdeki stop lambaları ve çizgiler üzerinden oluştuğunu net bir şekilde söyleyebiliriz. A-Sedan bu noktada daha sakin bir hissiyat uyandırıyor. Yine çerçevesiz kapı yapısı da CLA’nın farkını hissettirdiği noktalar arasında listede kendisine yer açıyor. Son olarak 0,22‘lik sürtünme katsayısı ile test konuğumuzun sınıfının en istikrarlı modeli olduğunu belirtmeden geçmeyelim. [lpg start=9 end=12] KOKPİTTEKİ DİNAMİKLER Hemen her üreticide gördüğümüz amiral gemisinden basamak basamak aşağıya yansıyan özellik yapısı Mercedes ailesinde de söz konusu. Lakin yeni jenerasyonla birlikte özellikle kokpit konusunda Mercedes’in çok başarılı bir strateji izlediğine şahit oluyoruz. Üst segmentlerde yer yer farklılık gösteren ve kullanıcılara “keşke” dedirten temel özellik kayıpları A-Serisi için kesinlikle söz konusu değil. 12,3 inçlik ebatıyla konsolu domine eden multimedya ekran, ailenin diğer üyelerinde ne ise burada da aynı başarılı işlevi görüyor. Sistem içerisindeki yazılım mühendisliği ve çalışmışmış hissiyatı ise kesinlikle takdir edilesi cinsten. Grafiklerin kalitesi, ince düşünülmüş menü geçişleri ve özellikle gece sürüşünde ambiyansa olan katkısı bu ekranları en iyi yol arkadaşınız haline getiriyor. Söz konusu ambiyans olduğunda, kokpit ışıklandırmalarının yarattığı mükemmel birliktelik de kullanıcılarını fazlasıyla memnun edecek donanımlar arasında. Ekranlarla ilişkili olarak kol dayamanın önünde konumlandırılan kumanda paneline de değinmek gerekiyor. Ekranlarda içimizde uyanan çalışılmış hissinin buradaki devamlılığını da özellikle belirtmeden edemiyoruz. Bir bilgisayar touchpad kalitesinde akıcılığı bulunan ve geri bildirim konusunda oldukça keyif veren bir deneyim aklımızda kalanlar arasındaki yerini aldı. Çift bölgeli klima desteğiyle arka tarafta oturan kullanıcılar için de konforlu bir yolculuk vadeden A-Serisi Sedan’da sunulan diz mesafesi de sınıf standartları göz önüne alındığında gayet yeterli. Bagaj hacmi konusunda 420 litrelik kullanım alanı sunan model, CLA’nın bu alanda 40 birim gerisinde konumlandırılmış durumda. [lpg start=13 end=17] DONANIM DENEYİMLERİ A-Serisi Sedan ülkemize Style ve AMG olmak üzere iki farklı paketle tercih edilebilen bir otomobil olarak giriş yaptı. Deneyimlediğimiz Style pakete ise ağırlıklı olarak temel ihtiyaçlara cevap verebilecek parçalarla donatılmış diyebiliriz. Bunlar içerisinde LED ışıklandırma grubu, 16 inçlik jant seti, yağmur sensörlü silecekler, hız sabitleyici ve sınırlayıcı, aktif park yardımcısı ve geri görüş kamerasını ön plana çıkarabiliriz. İşin opsiyon kısmı ise söz konusu bir Mercedes olduğunda sayısını hatırlamakta zorlanacağınız seviyelere çıkabiliyor. Tüm bunlar içerisinde anahtarsız giriş ve çalıştırma sisteminin standart olarak gelmemesi bizi şaşırtan noktalardan birisi oldu. Günümüz güvenlik teknolojilerinin çoğu ise, fiyatı 21.500 TL’ye varan ek ücretlerle otomobile dahil ediliyor. Bu noktada otomobili Style paketi üzerinden tercih edeceklerin yaklaşık 10.000 TL için de opsiyonlara ayırmasını önerdiğimizi belirtmeden geçmeyelim. Deneyim konusunda aklımızda kalan ilk parça hız sabitleme sistemi oldu. Direksiyon üzerindeki kumandaları hassas tasarlayan mühendisler, farklı şiddetli tepkiye göre hız artışını 5 ile 10 birim arasında değişebilecek şekilde geliştirmeyi tercih etmiş. Bu seçeneğin uzun vadede çok fazla işlevsel olacağını söyleyebiliriz. Kullanılan geri görüş kamerasının kalitesi fazlasıyla tatmin edici. Özellikle gece sürüşlerinde yapacağınız park manevralarında da sizi hayal kırıklığına uğratmayacak diyebiliyoruz. [lpg start=2 end=5] MOTOR ve SÜRÜŞ DİNAMİKLERİ İki farklı versiyonu üzerinden pazarda olan A-Serisi Sedan’ın bizim deneyimlediğimiz versiyonu A200 koduyla gelen benzinli seçenek oldu. 163 beygir güç ve 250 Nm tork üreten bu 1,4 litrelik bu motor 7 ileri çift kavrama şanzımanla kombin ediliyor. Motor için söylenecek ilk kelimenin beklenenin ötesinde performans vadettiği. Nitekim rakamlara baktığınızda neredeyse 260 Nm tork üreten dizel ile aynı seviyede oluşu, bunun ilk parıltısını kağıt üzerinde veriyor aslında. Asfalt üzerinde de, isteklerinize doğrudan cevap verebilen ve sportif sürüşe ciddi oranda olanak tanıyan bir otomobille karşılaşmaya hazır olabilirsiniz. İstikrarlı çalışan şanzımanın da hakkını teslim etmeden geçmeyelim. Burada eleştirilebilecek tek nokta ise, kendisini biraz fazla hissettiren turbo gecikmesi. Gaza basıp yola çıktığınızda ise bir önceki jenerasyona göre önemli oranda iyileştirilmiş süspansiyonlarla karşılaşacağınızı garanti edebiliriz. Özellikle arka taraftaki iyileştirmenin fazlasıyla hissedilir olduğunu, genel itibarıyla ise konforun temelden arttığını söyleyebiliriz. Konfor konusunda eleştirebileceğimiz nokta ise rüzgar sesinin beklediğimizden biraz daha erken süratlerde kendisini hissettirmeye başladığı. 120 km/s seviyelerine gelindiğinde hissettiğimiz deneyim bu noktada biraz daha iyileştirilebilir. Tüm maceranın ardından tüketim bazında bizleri 6,5 litre ile uğurlayan A-Serisi, CLA’nın en önemli opsiyonu konumunda. Özellikle tam dolu bir paketle servis edilen “A”, fiyat olarak CLA kullanıcılarının bile ilgisini çekebilecek kapasitede. Buradaki seçim daha çok bakış açısıyla ölçülecek gibi görünüyor. DETAYLAR BAŞARILI TASARIM A-Serisi Sedan’ın tasarım çizgileri, onu kağıdın üzerine taşıyor KONFOR İyileştirilen süspansiyonlarla sürüş deneyimi ileriye görütülmüş durumda EKSİKSİZ KOKPİT Üst modellerde gördüğümüz pek çok niteliği A Sedan kabininde de görmek mümkün YAŞAM ALANI Kompakt sınıfta olduğunu hissettiren otomobilde özellikle gece sürüşleri çok keyifli SAKLAMA ALANI A-Serisi Sedan 420 litrelik bagaj hacmiyle kullanıcıların karşısına çıkıyor MOTORLAR Kullanıcılar 1,3 litre dizel ve 1,4 litrelik benzinli arasından tercih yapabiliyor TEKNİK ÖZELLİKLER VE PUANLAMA