Kısa süre içerisinde yollarda kendilerini göstermeye başlayacak olan Mercedes A250e ve B250e, özellikle saf elektrik menzili konusunda fena sayılmayacak seviyelerde.
Geçtiğimiz temmuz ayı itibarıyla tanıtımı öncesinde basına yansıyan ilk detayları üzerinden değerlendirmesini yaptığımız Mercedes A-Serisi hibrit beraberinde kardeşini de getirerek karşımıza çıkıyor. Kompakt sınıfın iki önemli ismini yeni jenerasyonlarıyla birlikte elektrik dokunuşu içerisine alan Mercedes, yenilikçi kullanıcı kitlesini de bu sayede kendisine çekebilecek. Mercedes A250e ve B250e olarak ürün gamlarındaki yerlerini alan şarj edilebilir hibrit altyapılı otomobiller beklentileri yanıltmayarak 1,3 litrelik dört silindir benzinli motor üzerine şekilleniyor.
Resmi kaynaklardan otomobillerle ilgili paylaşılan verilerle, potansiyel alıcılar için ortada herhangi bir soru işareti kalmayacağını en başından söyleyebiliriz. Nitekim 1,3 litrelik makineye baktığımızda tek başına 160 beygir güç ve 250 Nm tork ürettiğini görüyoruz. İşin içerisine yaklaşık 100 beygir güç ve 300 Nm tork üreten elektrik motorunun da dahil olmasıyla birlikte ortaya kombinasyon olarak 215 beygir güç ve 450 Nm tork gibi fazlasıyla kabul edilebilir rakamlar çıkıyor. Bu değerlerin özellikle tork kısmında AMG pakete yaklaştığını da belirtmeden geçmeyelim. Menzil kısmına geldiğimizde ise A-Serisi’nde ortalamada 60 ile 69 kilometre aralığında yol kat edilebildiğini görüyoruz. B-Serisi’nde ise bu rakam 56 ile 67 kilometre aralığında değişmekte. Bu değerleri sunan bataryanın 7,4 kW iletebilen özel şarj sistemiyle dolum yapılmasıyla yüzde 10’dan yüzde 100’e ulaşması 1 saat 45 dakika sürüyor. Hızlı şarj kaynağı ise yüzde 10’dan yüzde 80’e sadece 25 dakikada dolum gerçekleştirebiliyor.
Elektrikli Mercedes EQC’nin özel uyarı sesi ile tanışın