Mercedes-AMG EQS 53; ilk elektrikli AMG sahnede

06 Eylül 2021 16:25

Elektrik yarışına artık gerçek anlamda performans rozetini de getiren Mercedes-AMG EQS 53, standart versiyondan ayrılan yönleriyle beklentileri karşılıyor.

Münih Otomobil Fuarı’na adeta çıkarma yapan Mercedes, EQ rozeti altında elektrik geleceğinde bizi nelerin beklediğini gösteriyor. EQG ve Smart Concept #1 gibi projelerle konsept dinamiklerin gösterimini yapan markanın son kullanıcıya hazır elektrikli otomobilleri de organizasyonda sahne alıyor. Bu modellerden birisi olan Mercedes-AMG EQS 53 ise, marka tarihine geçerek elektriğin artık her türlü segmente sirayet ettiğini bir kez daha bizlere kanıtlıyor. AMG rozetli ilk elektrikli model olarak kitaplardaki yerini alacak olan EQS 53, ailenin geleneksel üyelerinden alışık olduğumuz performans niteliklerini bu alana taşıma konusunda iddialı.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Mercedes-AMG EQS 53 teknik özellikleri

EQ ürün gamının amiral gemisi rolünü üstlenen EQS’in zirve noktası olan Mercedes-AMG EQS 53’te pek çok özellik standart olarak kendisine yer buluyor. Çift elektrik motorlu ve 4MATIC olarak gelen otomobilin giriş paketinde 658 PS güç ve 950 Nm’lik tork değerleri sunulurken, Dynamic Plus paketiyle birlikte bu değerlerin 761 PS güç ve 1.020 Nm tork seviyesine kadar çıktığını görüyoruz. Otomobil için paylaşılan performans verileri de versiyonlara göre değişiyor. Giriş seviyesinde 0’dan 100’e hızlanmasını 3,8 saniyede tamamlayabilen EQS 53, üst paketle birlikte 0,4 saniyelik iyileşmeyi beraberinde getiriyor. Maksimum hız tarafında da benzer bir politika söz konusu. Giriş seviyesinde 220 km/s olarak teknik tabloyan yansıyan limit, Dynamic Plus paketiyle birlikte 250 km/s’e çıkıyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Mercedes-AMG EQS 53’ün performans tarafında sunacağı limitler aslında çok fazla şaşırtıcı değil. Buradaki asıl merak ettiğimiz ise yüksek performansın beraberinde götüreceği menzil limitleriydi. Mercedes, 107,8 kWh’lik bataryayı AMG dokunuşuyla revize ederek WLTP standartlarında 526 ile 580 kilometre aralığında yolun kat edilebildiği bir çerçeveye oturttuğunun altını çizdi. Bu değer standart EQS’in 770 kilometre olarak gelen menzil verisine oranla yaklaşık 200 kilometrelik kayıp demek. Pek çok kişi için çok ciddi olarak görülen ve bizim de hak verdiğimiz bu kayba diğer taraftan bakarsak, karşımızda 2.655 kilogramlık performans odaklı bir elektrikli otomobil olduğu için sonucu daha “kabul edilebilir” görebiliriz.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Mercedes-AMG EQS 53; AMG ile gelen altyapı değişimleri

Her AMG otomobilinde olduğu gibi standart altyapı elemanlarında performans artışını tamamlayan parça değişimleri burada da karşımıza çıkıyor. Artan hız limitleriyle birlikte fren sistemini ilk olarak elden geçiren departman, ön bölümde 415 milimetrelik diskin kullanıldığı 6 pistonlu frenlerden faydalanıyor. Arka tarafta ise 378 milimetrelik disklerin kullanıldığını görüyoruz. Kullanıcılar için opsiyonel olarak 440 milimetrelik karbon seramik diskler de tercih listesinde olacak. Aracın tampon, lip ve difüzör gibi gövde panellerinin yanında ebatları 21 ile 22 inç aralığında değilen jant setleri de yine AMG’ye özel olarak kendisini gösterenler arasında. EQS 53’in 0,23 olarak verilen sürtünme katsayısı da standart versiyonun dünya rekoru olan 0,20’lik değerine oldukça yakın olması da dikkat çekiyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Kokpit tarafında geçtiğimizde bizleri yeni nesil HyperScreen karşılıyor. Tüm versiyonlarda standart olarak sunulan bu panel 12,3 inçlik sürücü, 17,7 inçlik multimedya ve 12,3 inçlik yolcu ekranı şeklinde segmentlere ayrılıyor. Panel döşemeleri, koltuklar, direksiyon, sürüş modları, dijital ekranlardaki yazılım revizyonları gibi pek çok bölümde de yine AMG departmanının performans odaklı dokunuşları karşımıza çıkıyor. Burada dikkat çeken bir diğer nokta da yapay performans sesi olacak. Elektrikli modellerde görmeye alışık olduğumuz yapay motor sesi, gerçeğini aratmayacak niteliklerde kabin içerisine verilerek geleneksel performansın ruhu yaşatılmaya çalışılıyor. Önümüzdeki yıldan itibaren küresel bazda yollara çıkacak olan EQS 53, kendinden sonra gelecek AMG’ler için de referans olacak.

İlgili video

Mercedes EQS tanıtımı

Paylaş