Mercedes’in geçtiğimiz hafta karanlıklar içinde gösterdiği yeni AMG şahanesi nihayet gün yüzüne çıktı. “R” amblemine kavuşan AMG ailesinin en yeni ve en güçlü üyesi, kendine has gövde rengine sahip aerodinamik yapısıyla yine çok canlar yakacağa benziyor.
Son zamanlardaki en pist odaklı Mercedes olarak karşımıza çıkan AMG GT R, GT ailesinin yarışçı üyesi GT3 ruhu taşıyor. Dolayısıyla “R” amblemi de “Green Hell Magno” adını taşıyan gövde rengi ismi de Nurburgring Nordschleife pistine vurgu yapıyor. Diğer GT’ler gibi 4,0 litre hacimli ve çift turbo beslemeli V8’le gelen GT-R, 585 beygir güç ve 700 Nm tork değerleriyle hepsinin önüne geçiyor. Bu gücü çift kavramalı 7 ileri şanzıman sistemiyle lastiklerine aktaran otomobil 0-100 km/s hızlanmasını 3,6 saniyede tamamlarken maksimum 318 km/s hıza ulaşabiliyor. Yenilenen egzoz ve turbo sistemi, daha etkin sıkıştırma oranı (19.6 psi), çekiş kontrolünden spoiler’ına kadar hemen hemen her parçasının ayarlanabilir oluşuyla GT-R gerçekten yeni nesilin en çarpıcı spor otomobillerinden.
Geniş ve uzun ağzından kuyruğuna doğru müthiş bir aerodinamik yapıya sahip olan otomobil, belirgin hava girişleri, birkaç parçaya ayrılan egzoz çıkışları, devasa çaplı fren kaliperleri, çıplak karbon fiberden üretilen tavanı, kısacası ustaca bir araya getirilmiş ve ahenkle dans eden tüm detaylarıyla hayranlık uyandırıyor. Tüm bu hayranlığın bedeli elbette ucuz olmayacaktır ancak otomobilin garajda nasıl görüneceği değil de pistte neler yapacağı daha çok merak ve heyecan uyandırıyor.
VİDEO