Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden Mercedes-Benz, ortaya çıktığı kadarıyla A-Serisi’nin ömrünü uzatma kararı aldı.
Mercedes-Benz normalde A-Serisi’ni 2024 yılında emekliye ayırmayı düşünüyordu ancak bu plan şimdilik rafa kaldırıldı. Yapılan yeni açıklamaya göre şirket elektrikli otomobiller halen pahalı olduğundan A-Serisi’ni 2026 yılına kadar taşıma kararı aldı. Bu firma için mantıklı görünüyor çünkü en ulaşılabilir (Türkiye’de maalesef kapı 2 milyon TL’den açılıyor) Mercedes’ler A-Serisi’nde yer alıyor. A-Serisi’ndeki araçlardan Türkiye dahil birçok pazarda çok ciddi seviyede satış yapan marka, bundan önce içten yanmalı modelleri hemen öldürmeyecek olmasıyla dikkat çekmişti. Kaçıranlar için Mercedes-Benz, elektrikli otomobil pazarına geç kalmadı ancak geleceğin sadece onlardan oluşmayacağını düşünen isimler arasında yer alıyor. Kısa süre önce 2030 yılına kadar içten yanmalı motora sahip araç üretmeye devam edeceği aktarılan firma, açık olarak alternatifleri masada tutmak istiyor ve bu birçok uzman tarafından ticari açıdan en doğru yol olarak görülüyor. Geçtiğimiz ay duyduğumuz kadarıyla Toyota da yeni içten yanmalı motorlar geliştirmeye devam ediyor. Şirket yeni içten yanmalı motorlar geliştiriyor çünkü şirket elektrikli geleceğin tek çözüm olacağına inanmıyor.
Bu konuda bir açıklama yapan eski Toyota CEO’su Akio Toyoda, “Elektrikli araçlara olan ihtiyaç aşırı abartılıyor.” diyor ve ekliyor: “Karbon nötrlüğüne giden yol temelde ülkelerin enerji üretim durumuna bağlı.” Toyoda bundan önce ise “Elektrikli araçlar yalnızca yüzde 30 pazar payına ulaşabilecek.” demesiyle gündemde ses getirmişti. Ünlü yönetici otomobil sektöründe sadece elektrikli araçların olduğu bir geleceği kabul etmiyor ve içten yanmalı modellerin hayatta kalması gerektiğini savunuyor.
Daha temiz içten yanmalı motora sahip araçların üretilebileceğini sık sık dile getiren Toyoda, geçtiğimiz aylarda yaptığı açıklamasında, “BEV’ler (Bataryalı Elektrikli Araçlar) ne kadar ilerleme kaydederse kaydetsin, hibrit araçlar, yakıt hücreli elektrikli araçlar ve hidrojen motorlu araçların yine de otomotiv pazarının yüzde 70’ini oluşturacağına inandığını“ ifade etmişti. Yani elektrikli araçların yüzde 30’un üstünde bir pazar payı elde edemeyeceğini düşünen ünlü yöneticiye, birçok kişi hak vermişti çünkü elektrikli araçların geleceğine inanmayan milyonlar bulunuyordu.