Mercedes-Benz, elektrikli araçlara içten yanmalı motor koyma planlarını rafa kaldırdı

16 Nisan 2024 11:19

Mercedes-Benz, elektrikli araçlara içten yanmalı motor koyma planlarını rafa kaldırdı. Burada menzilin artırılması hedefleniyordu.

Mercedes-Benz, ortaya çıktığı kadarıyla bir süredir daha yüksek menzil sunmak adına elektrikli araçlarına ufak bir içten yanmalı motor koyma planları yapıyormuş. Bu konuda bir ilke imza atmayan (BMW bunu uzun yıllar önce kullandı) marka, süreç için birçok farklı test gerçekleştirmiş ve hatta testler sırasında bir EQS’e iki silindirli 1.0-liltrelik turbo destekli motor eklenmiş. Bu motoru aracı götürmek değil bataryaya enerji aktaran bir jeneratör olarak kullanmak isteyen şirket, son aşamada bu planlardan vazgeçmiş durumda. Aktarıldığı kadarıyla bu altyapı hali hazırda ağır olan elektrikli otomobilleri daha da ağır hale getiriyor, büyük bir gelecek potansiyeli ortaya koymuyor ve maliyeti hatırı sayılır oranda artırıyor. Bu kadar kompleks bir yoldan gitmek istemeyen ve bu gelişen batarya teknolojileri ile menzillerin hızlı şekilde artmaya başladığı göz önüne alındığı zaman mantıklı duran marka, şu an Türkiye dahil birçok pazarda çok sayıda elektrikli araç sunuyor ve yeni modeller de aktif olarak yolda bulunuyor.

Bu arada yukarıda EQS demişken kısa süre önce lüks elektrikli 2025 Mercedes EQS görücüye çıkarılmıştı. Kaçıranlar için EQS için hazırlanan yeni sürüm, yerini aldığı model ile aynı görünüyor, bu açıdan hem iyi hem de kötü yorumlar alıyor. Tasarımdaki en büyük değişiklik, daha geleneksel ya da normal S-Class’a yakın bir çizgide hazırlanan sahip ön ızgara oluyor, araçta artık klasik bir Mercedes yıldızına da yer veriliyor. Gerçekte fotoğraflarda göründüğünden daha heybetli duran EQS’in yenisi, teknik olarak verilen bilgiye göre artık 108,4 kilovat-saat yerine 118,0 kilovat-saatlik biraz daha büyük bir batarya paketi üzerine kuruluyor.

Araç resmi verilere göre tek motorlu 450+ versiyonu ile tam 800 km menzili geçiyor, EQS 450 4Matic sürümü ise 710 km’den fazla bir menzil getiriyor. Rejeneratif fren sistemi geliştirilen ve bu sayede sürüş sırasında batarya paketine daha fazla enerji gönderebilen model, inanılmaz konforlu görünen harika bir yaşam alanı üzerine kuruluyor. Gelişmiş otonom sürüş sistemleriyle donatılan 2025 Mercedes EQS için ısı pompası da artık her modelde standart olarak sunuluyor. İleride Türkiye’de de satılacak EQS’in yeni sürümü yurt dışında 104 bin dolardan başlıyor, seçilen sürüme bağlı olarak fiyat en üstte tam 147 bin dolara kadar çıkıyor.

Mercedes-Benz planları yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu

Paylaş