Almanya merkezli dev otomobil üreticisi Mercedes-Benz, elektrikli araçlarına güneşten elektrik üreten boya katmanıyla menzil kazandırmak istiyor.
Bu teknoloji üzerinde uzun zamandır aktif olarak çalışmalar yürüten Mercedes-Benz, güneşten elektrik üreten boya katmanını henüz ne zaman ticari olarak kullanmaya başlayacağını açıklamıyor. Kağıt üzerinde çok faydalı görünen bu sistemin, Çin’in başkenti Pekin’de bulunan bir araca yıllık 14 bin kilometre menzil ekleyebileceği hesaplanıyor. Kaba bir hesapla her gün 39 kilometrelik menzilin güneşten elde edilmesine olanak tanıyan bu altyapı, Mercedes’in açıklamasına göre araçların ağırlığını hissedilir oranda artırmayacak şekilde tasarlanıyor. Doğrudan gövde panellerinin altına entegre edileceği belirtilen “solar” katman, tahmini hesaplara göre Stuttgart’ta yıllık 12 bin kilometre, Los Angeles’ta ise 20 bin kilometre menzil sağlayabilecek bir potansiyele sahip.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Mercedes-Benz dün de gündemdeydi. Şirket tarafından yapılan resmi açıklamaya göre 2026 yılında direksiyon ile lastikler arasındaki mekanik bağlantıyı elektronik iletişim sistemiyle değiştirecek ilk Mercedes-Benz otomobil modeli yollara çıkacak. Bu araçta yukarıdaki gibi yarım direksiyona yer vereceğini belirten şirket, tamamen elektronik direksiyon sistemiyle düşük hızlarda manevra yapmayı kolaylaştıracak. Yeni altyapının sürücülere daha hızlı tepkiler sunduğunu ve daha fazla geri bildirim sağladığını iddia eden üretici, bu sistemi zamanla birçok farklı modelinde sunmayı planlıyor.
Bundan önce fren sistemiyle fren pedalı arasındaki mekanik bağlantıyı ortadan kaldıran teknolojisiyle Bosch dikkat çekmişti. “Brake-by-Wire” olarak geçen hidrolik temelli bu yeni fren sistemi, şimdiye kadar beklentilerin üzerinde bir performans sergiliyor. Nissan Ariya üzerinde test edilen ve çok soğuk bölgelere de götürülen teknoloji, sürücünün frenleme talebini gerekli donanımlara elektrik sinyali üzerinden iletiyor.
Ağırlık ile maliyeti azaltan ve araçların içerisinde yer açan bu teknoloji hakkında bir açıklama yapan Bosch, sistem için birçok otomobil üreticisinden sipariş aldığını ve 2030 yılına kadar dünya çapında 5,5 milyondan fazla aracın “brake-by-wire” fren sistemine sahip olacağını belirtiyor. Özellikle elektrikli araçlarda kullanılacağı düşünülen altyapı, aktarıldığı kadarıyla montaj esnekliği sayesinde araçların sağdan ve soldan direksiyonlu versiyonlarının üretilmesini de kolaylaştırıyor. Gelişmiş güvenlik önlemlerine sahip olan teknoloji, ilerleyen dönemde motosikletlerde de karşımıza çıkabilir.