Dünyanın en büyük içten yanmalı ve elektrikli otomobil üreticilerinden Mercedes-Benz, elektrikli tarafta tasarım ve isim için yeni planlar yapıyor.
Mercedes-Benz tarafından hazırlanan EQS gibi bazı araçlar tasarımsal olarak çok beğenilmiyor. Hatta EQS’in tasarımından nefret eden büyük bir kitle bulunuyor. Firmanın yüksek verim için bu şekilde tasarladığı EQS, sık sık marka ve sınıf ruhunu tam olarak yansıtmıyor tarzında eleştirişler alıyor. Bunun farkında olduklarını belirten üst düzey marka yöneticisi Christoph Starzynski, verdiği bir röportaj kapsamında gelecek elektrikli araçlarının estetik açıdan çok daha hoş görünmesini sağlamak için çaba göstereceklerini belirtti (Özellikle araçları önü daha düz yani geleneksel hale getirilecek). Yeni araçların tasarımı dili için sinyali yukarıdaki “Concept CLA” isimli konsepti ile veren firma, yine Starzynski’ye göre elektrikli tarafta kullandığı “EQ” takısını da uzun süre devam ettirmeyecek. “EQ” bir marka olarak kalacak ancak söylendiği kadarıyla yeni nesil araçlarda EQE, EQS ve EQC gibi isimler olmayacak. Hatta yolda olan tamamen elektrikli G-Class’ın adında şimdiye kadar düşünüldüğü gibi “EQ” takısına yer verilmeyecek. Bir süre sonra tamamen elektriğe geçeceğini bildiği için standart isim yapısına geri dönecek gibi görünen marka, elektrikli pazarın premium tarafında büyük satış rakamlarına ulaşmayı başarıyor ancak halen birçok rakibinin gerisinde kalıyor.
Bundan önce Mercedes-Benz G-Class için ufak bir versiyon yolda bulunuyor haberleri dikkat çekmişti. Mercedes-Benz, 2024’ün başında 2026 yılında pazara normalden daha ufak boyutlu bir G-Class versiyonu çıkaracak haberiyle gündeme gelmişti. Adının halen kesin olmasa da GLG-Class olabileceği iddia edilen bu araç, daha ufak boyutlu olmasıyla çok daha fazla kişiye hitap edebilir, şehir içi kullanımı özelinde daha rahat bir seçenek olabilir denilmişti.
Bu araç Almanya merkezli Munich Motor Show kapsamında ise resmen doğrulanmıştı. Mercedes-Benz CEO’su Ola Källenius, CNBC’ye verdiği demeçte bahsi geçen daha ufak Mercedes-Benz G-Class modelinin birkaç yıl içinde geleceğini söylemişti. MMA platformunu temel alacak model, 2026 yılında lanse edilecek olmasına rağmen sadece elektrikli olmayacak denilmişti.
O zaman kaynaklar ufak G-Class için tamamen elektrikli yanında içten yanmalı motor seçenekleri de sunulacak demişti. İşte bu durum daha sonra netlik kazandı ve içten yanmalı motor öldürüldü. Mercedes-Benz teknik şefi Markus Schaefer, CES 2024’te aracın sadece elektrikli olarak yollara çıkarılacağını resmen açıklayarak doğruladı.
500 km’ye kadar menzil getireceği iddia edilen aracın arkasındaki itici gücün başından bu yana direkt olarak Ola Kallenius olduğu biliniyor. Söylendiği kadarıyla Kallenius ikonik G-Serisi’nde sunulacak daha kompakt bir versiyonun marka başarısına önemli bir katkı sağlayacağına inanıyor. CEO bundan haklı çünkü mevcut G-Class, çok yüksek fiyatlarına rağmen en çok talep gören Mercedes araçlar arasında olmaya devam ediyor.