Tamamen elektrikli Mercedes-Benz EQC modelinin 2023’ün ikinci çeyreğinde üretimden kaldırıldığı ortaya çıktı.
Bu sürpriz oldu çünkü neredeyse kimse aracın mevcut formuyla emekliye ayrıldığını bilmiyordu. 2021 yılında yollara çıkarılan tamamen elektrikli SUV modeli Mercedes-Benz EQC, şirketin elektrikli kategorideki ses getiren araçlarından olmuştu. Bu arada ortaya çıkan duruma rağmen EQC rozetinin öldürülmeyeceği aktarılıyor. Söylendiği kadarıyla yeni nesil EQC modeli, “sedan” gövde tipini benimseyecek ve “Modular Mercedes Architecture” mimarisi üzerine kurulacak. Yeni EQC bazı tahminlere göre 2026 yılında yollara çıkarılacak. Şu anda çok sayıda elektrikli araç satan ve satmaya da devam edecek olan Mercedes-Benz, buna karşın içten yanmalı araçları tarihe gömmeyecek. Tüketicilere hem içten yanmalı motora sahip araçlar hem de elektrikli modeller sunmak isteyen şirket, bu doğrultuda içten yanmalı motor yatırımlarını yeniden ciddi seviyede artırdıklarını aktardı. 2030 yılında dahi içten yanmalı motora sahip araçlar satmaya devam edecek dev üretici, şu anda birçok rakibi gibi odağını elektrik desteğine sahip benzinli araçlara veriyor.
Şu anda en büyük talebin hibrit sistemlere olduğunu iyi bilen şirket, buna karşın tamamen elektrikli araçlarını rekabetçi tutmak istiyor. Mercedes’in sadece binek otomobil bölümü için bu yıl 14 milyar euro harcayacağı belirtiliyor. Bu konuda daha önce büyük rakip BMW gündeme gelmişti. BMW, elektrikli otomobil pazarına birçok rakibinden daha önce giriş yaptı. Şu anda çok sayıda elektrikli otomobil modeli satan firma, içten yanmalı motora sahip araç satışına da devam ediyor.
Peki bu ne kadar daha devam edecek? Şirket tamamen elektrikli geleceği tam olarak ne zaman benimseyecek? Yapılan açıklamaya göre henüz değil. Çünkü büyük üretici elektrikli ve içten yanmalı araçları uzun yıllar birlikte sunacak. Peki bu tam olarak nasıl ekonomik olarak sürdürülebilir olacak? Üst düzey BMW yetkilisi, Bernd Körber tarafından yapılan açıklamaya göre şirket, benzinli, elektrikli ve hibrit araçları tek bir üretim hattından çıkarabiliyor. Tüm güç aktarma organlarını tek bir hat üzerinde üretmek, şirkete ekonomik fayda yanında değişen müşteri taleplerine hızlı bir şekilde yanıt verme gücü veriyor.