Daimler, tamamen elektrikli ilk Mercedes-Benz modeli olan EQC’yi ilginç bir cıvata hatası yüzünden geri çağırıyor.
Gün geçmiyor ki otomobil üreticileri piyasaya sürdükleri otomobilleri geri çağırma haberleri ile karşımıza çıkmasın. Bu seferki haber Alman üretici Mercedes-Benz cephesinden geldi. Markanın ilk tamamen elektrikli aracı olma özelliği taşıyan EQC ciddi bir cıvata sorunu yaşıyor. Daimler’den yapılan açıklamaya göre ön aks diferansiyelinde bulunan bazı cıvataların yeterince sağlam olmadığı söylendi. Bu nedenle belirtilen cıvataların koşullara ve zamana göre yerinden çıkabileceği de eklendi. Açıklamalarda ön aksa giden tork aktarımında problem yaşanabileceği ve sebeple araçların yolda kalabileceği uyarısı yapıldı. Toplamda 1.700 aracın etkilendiği düşünülen cıvata hatası hem Mercedes-Benz’e hem de Daimler’e pahalıya patladı. Üreticilerden kamuoyunda konuşulan hatalı araçlar hakkında bir açıklama ise gelmedi.
Amerika ve Avrupa pazarına göre ses seviyesi başta olmak üzere farklı dinamiklere sahip olan bu ses, Mercedes’in Sindelfinden‘deki teknoloji merkezinde geliştiriliyor. Özel bir akustik mühendisliğinin temele alındığı yapıda, dışarıya entegre edilen mikrofonlar başrolda olacak. Geçtiğimiz mayı ayı itibarıyla üretim bandına çıkan EQC için sunulan bu yapay ses deneyiminden önce, aracın öne çıkan özelliklerini anımsamakta fayda var. 407 PS (402 beygir) güç ve 765 Nm tork değerleriyle kullanıcılarına hizmet edecek olan EQC 0’dan 100′e 5,1 saniyede çıkarken, maksimumda 180 km/s hıza erişebilecek. 450 kilometre menzil sunan otomobilin bataryasını standart kaynaklardan 11 saatte şarj edilebilirken, hızlı şarj teknolojisi sayesinde yaklaşık 45 dakikada yüzde 80 doluluğa erişmek de mümkün olacak.
Volkswagen ID Buzz