Almanya merkezli otomobil devi Mercedes-Benz, yaptığı güncelleme ile beraber otomatik park sisteminin hızını artırdı.
Mercedes-Benz, aktif park yardımcısı sistemini güncelledi ve sistemin park etme hızını 4 km/s seviyesine çıkardı. Otomatik park sistemleri genelde etkili ancak yavaş çalışıyor. Bu açıdan yapılan güncelleme oldukça olumlu karşılanıyor. Gelişmiş park teknolojisinin artık park paketi ve geri görüş kamerası ile donatılmış E-Serisi, S-Serisi, EQS, EQS SUV, EQE ve EQE SUV gibi modellerde standart olarak sunulduğu aktarılıyor. Bu sistem, 35 km/s ve altındaki hızlarda yol alırken aracın her iki tarafındaki park boşluklarını otomatik olarak tarıyor ve uygun yer bulunduğu zaman ekranda çıkarılan “P” simgesiyle sürücüye bildiriyor. Mercedes-Benz bundan önce elektrikli araçların geleceği için üzerinde çalıştığı kilit teknolojiler ile gündeme gelmişti. Şirket elektrikli otomobil pazarında çok uzun zamandır yer alıyor. Bu alanda büyük ARGE çalışmaları gerçekleştiren şirket, kısa süre önce bazı gelecek planlarını paylaştı. Örneğin elektrikli otomobillerin bataryalarındaki voltaj seviyelerini yönetmek için bir güç dönüştürücü kullanılıyor. Bu altyapıdaki mevcut problem, tek bir hücrenin bile kirlenmesi veya hasar görmesi tüm hücre dizisinin verimliliğini olumsuz etkiliyor.
Bu sorunu çözmek adına çalışan Mercedes-Benz, her bir hücrenin kendi güç dönüştürücüsüne sahip olduğu paralel bir bağlantı yapısı kurmak istiyor. Şirket ayrıca elektrikli otomobillerin güneşten daha iyi yararlanması için de özel çalışmalar gerçekleştiriyor. Üretici, otomobillerdeki boyanabilen gövde parçalarının tamamını özel nanopartiküllere sahip ince bir fotovoltaik malzeme ile kaplamayı hedefliyor. Bu malzeme ile açık havalarda güneşten elektrik üretmek ve bunu bataryalara aktarmak isteyen Mercedes, bu altyapıyla ideal koşullarda çok ciddi seviyelerde menzil kazanabileceğini söylüyor.
Şirket fren konusunda da farklı düşüncelere sahip. Frenleri doğrudan elektrik motorlarının içerisine almayı planlayan dev üretici, insan beynine benzer bir şekilde bilgi işleyebilen bir Nöromorfik çip fikrini de masaya getiriyor. Yüksek bir verime sahip olacağı söylenen bu çip ile dördüncü seviye ve ötesinde otonom sürüş sunmak isteyen Mercedes, gelecek araçlarında tüm bilgileri sürücünün gözleri önüne getirecek artırılmış gerçeklik temelli bir başlık/gözlük sunmayı da düşünüyor. Araçlarındaki kameralara çağ atlamak (her pikselin bağımsız hale gelmesi gibi) adına da çalışan dev üretici, bu sistemlerin büyük bölümünü 2030 ve sonrasında kullanıma alabilir.