Özellikle 2022’de sosyal medyanın en önemli platformlarından birisi halini alan TikTok, artık bazı Mercedes-Benz araçlarda da olacak.
2023 bitmeden yollara çıkarılacak yeni Mercedes-Benz E-Class, yerleşik eğlence sistemi (MBUX) üzerinden sürücü ve konuklarına araç içi TikTok deneyimi yaşatacak. İlk defa bir otomobil içerisine girecek platform, bu sayede daha fazla konumda daha fazla kişiye ulaşacak. Burada özellikle Asya pazarlarını düşünerek bir adım atan ancak yerleşik TikTok uygulamasını ABD gibi diğer ülkelerde de sunacak olan Mercedes-Benz, araçlarının artık genç kitleler tarafından da tercih edildiğini belirtiyor ve bu açıdan yeni jenerasyonu çekecek bir adım atıyor. Bu arada firma sadece TikTok’la sınırlı kalmıyor. Google ile ortaklık kuran Alman devi, araçlarına Google Maps ve YouTube’u getiriyor. Mercedes-Benz CEO’su Ola Källenius tarafından “Bu, her iki taraf için de kazançlı bir lisans anlaşmasıdır” denilen ortaklık, şirketin uzun zamandır masada olan yeni jenerasyon otomobil işletim sistemi MB.OS için kurulmuş durumda. MB.OS’a sahip her araçta TikTok yanında Google Maps ve YouTube da olacak, Mercedes gerçek zamanlı trafik bilgileri dahil olmak üzere Google’ın coğrafi verilerine anlık olarak erişim sağlayacak. Bu sayede 2024 içerisinde gelecek yeni Mercedes’ler çok daha iyi bir yerleşik navigasyon deneyimi sunacak, yerleşik YouTube üzerinden park halinde güzel vakit geçirilebilecek.
TikTok son dönemde birçok konuyla gündeme geliyor. Örneğin TikTok son ortaya çıkan son bilgilere göre bazı videoların ancak ücreti ödendikten sonra izlenmesini sağlayacak bir sistem geliştiriyor. İçerik üreticilerin platformdan daha fazla oranda gelir elde etmesi için masada olan bu plan, birçok popüler kanal için güzel görünüyor. Özellikle çok popüler içerik üreticilerinin bu şekilde büyük paralar kazanabileceği, kişilerin video erişimi için 1 dolar ve üstü fiyatlar belirleyebileceği aktarılıyor. Bu arada TikTok’un içerik üreticilerin elde ettiği genel geliri artırma konusunda da çalışmaları bulunuyor. Son dönemde kullanıcılara YouTube’a oranlandığı zaman çok iyi para kazandırmadığı için eleştirilen firma, bunun değiştirmek adına da bazı çalışmalar içerisinde yer alıyor. Henüz bu değişiklikleri ne zaman devreye alacağı bilinmeyen şirket, son aylarda kullanıcı kitlesini büyütüyor.