Mercedes-Daimler ortaklığıyla geliştirilen 500 kilometre menzilli elektrikli otomobil: Denza 500
Uzak Doğu pazarında faaliyet gösteren firmanın yeni oyuncusu olan Denza 500, üzerinde taşığı Daimler etiketini teknik özellikleri ve iç tasarım dünyasıyla hissettiriyor.
General Motors örneğinden de hatırlayabileceğimiz küresel üreticilerin pazar bazlı marka kurma ve ortaklık hamleleri, özellikle Uzak Doğu‘da çok ciddi sonuçlar veriyor. Geçtiğimiz yıl tanıtımı gerçekleştirilen Baojun E100‘de 5 bin dolarlık fiyat ile 155 kilometre menzil sunan GM, LOG takipçilerinin de ilgisini çekmeyi başarmıştı. Buna benzer adımı 2011 yılında kurulumu gerçekleştirilen Shenzhen Denza New Energy Automotive Co. ile Mercedes-Daimler ve BYD’den gelmişti. 2014 yılında tamamen elektrikli ilk modeli Denza 400’ü kullanıcılarla buluşturan bu ortaklık şimdi de Denza 500 ile asfalta çıkmaya hazırlanıyor. Test koşullarından tek seferde 500 kilometre gibi çok ciddi bir menzil vadeden araç, NEDC resmi verilerine göre gerçek hayatta 451 kilometrelik yol kat edebiliyor. Performans değerleriyle de pek çok içten yanmalı modeli geride bırakan Denza 500, Türkiye’deki kullanıcılara “keşke burada olsa” dedirtebilecek potansiyele sahip.
Tasarım – Donanım
Sedan sınıfında yer alan modelin dış tasarımı itibarıyla farklı olduğu noktasının arkası olduğunu söyleyebiliriz. Burada liftback tipini akıllara getiren çizgiyle bizleri karşılayan Denza 500’de “kaplan gözü” formlu LED gündüz farları, LED stoplar ve ızgara 400’e göre temel farkı oluşturan parçalar. Marka logosunun altına gizlenen şarj bağlantı noktasıyla da sınıfında gördüğümüz diğer örnekleri akıllarımıza getiren aracın iç dünyası dışarısından çok daha etkileyici. Kapılarını açıp içeriye girdiğimizde bizleri 9 inç‘lik multimedya ekranıyla karşılayan konsolda, sürücü ekranının da dijital yapıda olması dikkatlerden kaçmıyor. Kokpitte yer verilen vites topuzunun araç içerisinde nasıl etkili bir aksesuara çevrilebildiği de başarılı bir şekilde gösterilmiş.
Motor
Denza 500’de kullanılan elektrik motorunun güç değerleri versiyonlara göre değişiklik gösteriyor. Giriş seviyesinde 92 beygirlik güç ve 177 Nm tork ile gelen modelde bir üst noktada 115 beygir 290 Nm tork sunuluyor. Satın alınabilecek en güçlü Denza 500 versiyonu ise 181 beygir güç ve 300 Nm torkluk değerleri kullanıcısının hizmetine sunuyor. İvmelenme konusunda da versiyonlar arasında bariz bir fark olduğunu söyleyebilir. Giriş seviyesinde 0’dan 100’e hızlanmasını 14 saniyede tamamlayan model, bu alanda en iyi derecesini yaklaşık 10 saniyede gerçekleştiriyor. Aracın erişebildiği maksimum sürat değeriyse 150 km/s ile sınırlandırılmış durumda. Test süreci Daimler tarafından -40 derece gibi zorlu koşullarda gerçekleştirilen Denza 500, Çin’de yaklaşık 47.500 dolarlık başlangıç fiyatıyla alıcı bulacak.