Dünyanın en çok tercih edilen otobüsü olan Citaro’nun üzerine geliştirilen Mercedes eCitaro, 2019’dan itibaren görevine başlayacak.
Kurduğu EQ markası altında elektrikli otomobil geleceğini şekillendirme gayreti içerisinde olan Mercedes, ticari araçlarda hızlı bir ivmelenme içerisinde. Elektrikli Fuso ile önemli girişimlerinden birisi kısa süre önce gerçekleştiren şirket şimdi de eCitaro ile otobüs sınıfında yeni bir sayfa açıyor. Özellikle Avrupa’da ciddi bir artış gösteren elektrikli toplu taşıma trendlerine cevap verebilmek adına oyuna sürülen model, standart versiyonuyla dünyanın hemen her yerinde boy gösteriyordu. Mercedes’in tanıtım etkinliğinde ilk siparişlerini aldığını da belirttiği eCitaro, standart versiyona benzerlik ve farklılık gösteren yanlara sahip.
Dilerseniz tasarımsal detaylar öncesinde elektrikli Citaro’nun sunduğu teknik değerlerden bahsedelim. Tabloya baktığımız zaman karşımıza ilk olarak 335 beygirlik güç ve 970 Nm’lik tork çıkıyor ki bu rakamların geleneksel dizel motorları aratmadığını söyleyebiliriz. Söz konusu elektrikli bir araç olduğu için güç ve tork gibi bölümlerinin yüksek olacağı tahmin edilebiliyor. “Peki işin menzil kısmında ne var?” diye soracak olursanız bunun değişken olduğunu ilk adımda söylemeliyiz. Lityum-iyon yapıya sahip bataryaların kullanıldığı eCitaro’da üç farklı paket sunuluyor. Bataryaların modül sayılarına göre değişmekte olan bu seçenekler toplamda altı, sekiz ve on modül şeklinde tercih edilebilmekte. Mercedes’in açıkladığı ilk veriler otobüsün bizlere en az 150 kilometre menzil sunabileceğini gösteriyor. İdeal koşullarda ve en üst pakette ise bu değer 250 kilometreye kadar esneklik gösterebilmekte.